فرماندار شهرستان اسکو ضرب العجل تعیین کرد؛

راه اندازی ناوگان حمل و نقل عمومی در محور آزاد راه تبریز_سهند

1400/09/23 - 12:22 - کد خبر: 55838
آزادراه تبریز سهند

نصر: فرماندار اسکو از تعیین ضرب العجل در ایجاد ناوگان حمل و نقل عمومی در محور آزاد راه تبریز_سهند خبر داد.

به گزارش نصر، بابک رضی منش، فرماندار این شهرستان در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان اسکو با اشاره به ضرورت اهتمام جدی تمامی دستگاه در اجرای مصوبات این شورا از تعلل شهرداری سهند در ایجاد ناوگان حمل و نقل عمومی در محور آزاد راه تبریزسهند و نارضایتی شدید مردم به دلیل نبود ناوگان در محور مذکور انتقاد کرد و گفت: ضرب الاجل یکماهه برای راه اندازی ناوگان حمل و نقل عمومی با تعداد حداقل ۲۰ دستگاه خودرو در محور آزاد راه تبریزسهند تعیین می شود.
فرماندار شهرستان اسکو خواستار اجرای دقیق مصوبات شورای ترافیک این شهرستان توسط دستگاه های ذیربط شد و گفت: در صورت بروز حوادث و سوانح ناشی از قصور دستگاهی  و عدم اجرای مصوبات شورای مذکور، دستگاه های متولی و خاطی به مراجع اداری و قضایی معرفی خواهند شد.
بابک رضی منش از اجرای طرح ساماندهی وانت بارها و میوه فروشان در میادین و خیابان های اصلی شهرهای اسکو، سهند و ایلخچی خبر داد و گفت: این طرح در راستای انجام وظایف ذاتی شهرداری با همکاری نیروی انتظامی شهرستان و پلیس راهور اجرایی و عملیاتی خواهد شد.
فرماندار و رئیس شورای هماهنگی ترافیک شهرستان اسکو از ترافیک خیابان امام خمینی (ره) در حد فاصل فلکه بانک ملی تا فلکه کبوتران حرم انتقاد کرد و از یکطرفه کردن محور مذکور از درخت چنار تا فلکه کبوتران حرم خبر داد و ابراز امیدواری کرد این طرح پس از اعمال تمهیدات ترافیکی در حداقل زمان ممکن اجرایی و عملیاتی گردد.
فرماندار شهرستان اسکو از تصویب طرح تعریض خیابان امام خمینی(ره) ایلخچی خبر داد و افزود؛ این طرح در راستای کاهش بار ترافیک محور مذکور به عنوان جاده ترانزیتی داخل شهر به همت شهردار ایلخچی عملیاتی خواهد شد.
وی با انتقاد شدید از اینکه پروژه کنارگذر ایلخچی در این سال ها مورد بی توجهی قرار گرفته است گفت: این پروژه یک ضرورت استانی است و تنها ۲ کیلومتر از پروژه ۹ کیلومتری کنارگذر ایلخچی ناتمام است لذا تکمیل و بهره برداری از این پروژه بعد از گذشت حدود ۱۴ سال به عنوان مطالبه بحق مردم باید مورد پیگیری و توجه مسئولین امر قرار گیرد.
رضی منش یکی از دلایل اصلی تصادفات رانندگی محور جزیره اسلامی را قیر زدگی این محور به ویژه در گردنه‌ها و سر پیچ‌ها عنوان کرد و افزود: این قیرزدگی مسیر در هنگام بارندگی موجب لیز خوردگی خودروها و منجر به سوانح فوتی و جرحی می‌شود که متاسفامه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان علارغم پیگیری های مکرر شورای ترافیک تاکنون در جهت حل این مشکل اقدامی انجام نداده که ضرورت دارد در اسرع وقت نسبت به رفع این مشکل اقدام نماید.
فرماندار شهرستان اسکو همچنین به مقایسه آماری سوانح رانندگی این شهرستان در مقایسه با نه ماهه سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: در طی این مدت در سوانح رانندگی درون شهری ۷۵ درصد با افزایش فوتی و در موارد جرحی ۳ درصد کاهش و در خسارتی نیز ۳۲ درصد با افزایش مواجه بودیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه در سوانح برونشهری طی مدت مشابه با ۱۰ درصد کاهش فوتی و ۱۲ درصد کاهش جراحی و ۱۰ درصد افزایش خسارتی در سطح شهرستان اسکو شاهد بودیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار