فرماندار اسکو خبر داد:

تشدید بازرسی ها از نانوایی ها

1400/09/22 - 21:03 - کد خبر: 55804
بابک رضی منش

نصر: فرماندار اسکو از تشدید نظارت ها و بازرسی ها از نانوایی های این شهرستان خبر داد.

به گزارش نصر،  بابک رضی منش فرماندار این شهرستان در جلسه کارگروه آرد، نان و گندم شهرستان اسکو گفت؛ تشدید بازرسی ها، اعمال  سیاست تشویق و تنبیه حمایت از نانوایان قانونمند و برخورد قاطع با متخلفین با جدیدت از طریق اعضای کارگروه عملیاتی و اجرایی می شود.
فرماندار شهرستان اسکو از تعداد ۱۲۰۰ نظارت و بازرسی و همچنین تشکیل ۱۵۸ پرونده تعزیراتی در ۹ ماهه سال جاری خبر داد و افزود؛ استمرار نظارت و بازرسی نشان از اهتمام و عزم مسئولین شهرستان در برخورد با تخلفات است‌ ولی انتظار بحق مردم خروجی محسوس این بازرسی در کیفیت و کمیت نان و برخورد شفاف با متخلفین و اجرایی کردن احکام پرونده های تعزیراتی و اطلاع رسانی شفاف به مردم است.
 رضی منش از افزایش ۱۷۰ تن سهمیه آرد در طی دو ساله گذشته با پیگیری های کارگروه آرد و نان شهرستان خبر داد و افزود: در حال حاضر حدود ۱۲۵۰ تن آرد به این شهرستان اختصاص می یابد که با توجه به افزایش روز افزون جمعیت سهند، نسبت به سرانه مصوب استانی و به تناسب جمعیت فعلی حدود ۴۵۰ تن باید به سهمیه شهرستان اضافه گردد.
فرماندار شهرستان اسکو گفت؛ سرانه تخصیصی استان به ازای هر نفر ۸.۵ کیلوگرم آرد در ماه است که متاسفانه سهمیه شهرستان اسکو با سرشماری سال ۹۵ محاسبه می گردد که با احتساب افزایش جمعیت شهرستان به جمعیت ۲۱۰ هزار نفر، سهمیه آرد حدود ۵۰ هزار نفر به شهرستان تعلق نمی گیرد.
رئیس کارگروه آرد و نان شهرستان اسکو از پیگیری و حل مشکل چندین واحد نانوایی در سطح شهرستان با همکاری و مساعدت کارگروه استانی خبر داد و افزود؛ با پیگیری کارگروه آرد و نان شهرستان مشکلات واحدهای نانوایی به حداقل رسیده و آرامش نسبی در این حوزه حاصل شده است.
فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به تداوم اجرای طرح سیاست تشویق و تنبیه و آثار مثبت این طرح از معرفی ۵ واحد نمونه نانوایی در هر ماه خبر داد و افزود: نانوایانی که از نظر رعایت بهداشت، عرضه نان به قیمت مصوب و رعایت زمان عرضه پخت نان و ... اهتمام ورزند به مردم معرفی و تجلیل خواهند شد.
فرماندار شهرستان اسکو بر ضرورت تقویت نظارت های عمومی در کنار نظارت های حاکمیتی بر نانوایی های سطح شهرستان تاکید کرد گفت: سیاست هر شهروند یک بازرس و اتکا به گزارش های مردمی در قالب سامانه ۱۲۴ بهترین روش نظارت است که باید با پیگیری و تحلیل گزارشات مردمی و بازخورد گزارشات به شهروندان با جدیدیت در شهرستان عملیاتی شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار