گفتگوی نصر با طراح نورپردازی عمارت تاریخی شهرداری تبریز؛

نورپردازی عمارت ساعت تبریز برگزیده جوایز طراحی روشنایی آمریکا شد

1400/09/20 - 10:06 - کد خبر: 55652
عمارت ساعت

نصر: مدیر اجرایی پروژه نورپردازی کاخ میدان ساعت شهرداری تبریز گفت: این جایزه تخصصی بالاترین افتخاری است که امروزه در دنیا در زمینه طراحی نورپردازی اعطا می شود.

به گزارش نصر، "محسن عیوضی" در گفتگو با خبرنگار نصر گفت: طرح نورپردازی کاخ تاریخی شهرداری تبریز برگزیده جوایز بین المللی طراحی روشنایی LIT ایالات متحده آمریکا در سال 2021 شده است.


 
وی ادامه داد: این جایزه تخصصی بالاترین افتخاری است که امروزه در دنیا در زمینه طراحی نورپردازی اعطا می شود.
عیوضی تاکید کرد: جوایز طراحی روشنایی LIT به منظور شناسایی طراحان با استعداد بین المللی محصول روشنایی و مجریان روشنایی و نورپردازی و تجلیل از خلاقیت و نوآوری آنها از سال 2017 هر ساله برگزار می گردد و تیم برگزار کننده این مسابقه که در لس آنجلس آمریکا مستقر هستند بر این باور هستند که نورپردازی هم یک هنر است و هم یک علم که یکی از مهمترین عناصر طراحی می باشد.


 
وی ادامه داد: جایزه نورپردازی LIT در سال 2021 با حضور بیش از 500 پروژه و 38 داور متخصص از 33 کشور جهان برگزار گردید و نتایج آن در 29 نوامبر اعلام شد.




 
وی به طراحی نورپردازی کاخ تاریخی شهرداری تبریز پرداخت و گفت: نورپردازی کاخ تاریخی شهرداری تبریز در سال 1389 طی چهار ماه کار شبانه روزی توسط تیمی متشکل از جوانان نخبه شهر تبریز صورت پذیرفت و پس از انجام تشریفات اداری مربوطه، عملیات اجرایی در اواخر سال 1390 شروع گردید و با تلاش حدود 10 ماهه تیم مهندسی و اجرا، نورپردازی کاخ تاریخی شهرداری تبریز در سال 1391 به بهره برداری رسید که در آن زمان یکی از شاخص ترین و اولین نورپردازی های حرفه ای انجام شده در ایران بود.




 
وی خاطرنشان کرد: پروژه نورپردازی عمارت تاریخی شهرداری تبریز در دومين همایش بین‌المللی روشنایی و نورپردازی ایران که در سال 1393 با حضور میهمانان و داوران بین المللی به عنوان برترین پروژه نورپردازی ایران در بخش نمای خارجی معرفی گردید.
انتهای پیام/

پژوهشیار