خودروسازان در پی اصلاح قیمت‌ها اعلام کردند/

آغاز مجدد اجرای طرح‌های فروش‌ فوق‌العاده محصولات به صورت هفتگی

1400/09/17 - 16:16 - کد خبر: 55548
عکس

نصر: با توجه به اینکه در نتیجه بلاتکلیفی قیمت‌ها طی قریب به یکماهه اخیر، ایران‌خودرو و سایپا فروش محصولات خود در قالب فروش فوق‌العاده با قیمت قطعی را متوقف کرده‌ بودند، در نهایت پس از صدور مجوز افزایش قیمت خودروهای داخلی و اعلام قیمت جدید محصولات، معاونان بازاریابی و فروش هر دو خوروساز از آغاز مجدد طرح‌های مستمر فروش فوق‌العاده خبر دادند.

به گزارش نصر، پس از آنکه قیمت‌ خودروهای داخلی بنا بر تصمیمات دولت، به قیمت‌های قبلی بازگشت (پس از افزایش قیمت صورت گرفته در آبان ماه امسال) مسئولیت تصمیم‌گیری برای قیمت خودروهای داخلی به ستاد تنظیم بازار واگذار شد، با توجه به اینکه قریب به یکماه طول کشید تا ستاد تنظیم بازار تصمیمی برای اصلاح و اعلام قیمت‌های جدید بگیرد، طی این مدت خودروسازان اجرای هفتگی فروش‌های فوق‌العاده را در گرو اصلاح قیمت‌ها دیده و تاکنون این طرح را برگزار نکرده بودند.
حال که امروز (چهارشنبه) ستاد تنظیم بازار مجوز افزایش قیمت خودروهای داخلی را صادر و به خودروسازان بزرگ ابلاغ کرد و بدین ترتیب قیمت‌های جدید اعلام شد، هر دو معاون بازاریابی و فروش خودروسازان اصلی، از آغاز مجدد طرح‌های فروش فوق‌العاده محصولات خود آن هم به صورت هفتگی خبر دادند.
در این میان لازم به ذکر است که پس از اتمام دوره شش ماهه از آخرین قیمت‌گذاری شورای رقابت برای محصولات خودروسازان، زمانیکه افزایش قیمت‌ها اعمال و قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا برای نیمه دوم سال جاری اعلام شد، مدیران خودروساز قول دادند که با توجه به اصلاح قیمت‌ها، تولید و عرضه را افزایش خواهند داد و بدین ترتیب هر هفته عرضه فوری و فروش فوق‌العاده محصولات خود را اجرا خواهند کرد.

 فروش فوری هفتگی کلید می‌خورد
بابک رحمانی- معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو- در پی اصلاح قیمت‌ محصولات و اعلام قیمت‌های جدید، از آغاز فروش فوری هفتگی و افزایش عرضه محصولات خبر داد.  
وی ضمن اشاره به افزایش چند برابری قیمت نهاده‌های تولید، بر ضرورت اصلاح قیمت محصول نهایی براساس بهای تمام شده تولید تاکید و اظهار کرد: با اصلاح قیمت‌ها و تزریق نقدینگی به خطوط تولید، از زیان هنگفت خودروسازان و تهدید تولید ملی و اشتغال هزاران نفر در زنجیره تامین و تولید خودرو جلوگیری خواهد شد. اصلاح قیمت‌ها سبب افزایش تولید و عرضه به بازار شده و علاوه بر حذف واسطه‌گری و سودجویی در بازار، حفظ حقوق مشتریان و منافع سهامداران خودروسازی را به دنبال خواهد داشت.
محصولات ایران‌خودرو و سایپا براساس تورم بخشی، ۱۸ درصد مشمول افزایش قیمت شده است. این مقام مسئول در گروه صنعتی ایران‌خودرو، میزان افزایش قیمت را بر مبنای تورم بخشی، حدود ۱۸ درصد اعلام کرد و گفت: به دنبال تصمیم‌های اتخاذ شده در رابطه با اصلاح قیمت محصولات خودروسازان، گروه صنعتی ایران‌خودرو برنامه‌های فروش فوری هفتگی و افزایش تولید و عرضه محصولات خود را آغاز می‌کند.

افزایش تولید و عرضه محصولات و آغاز طرح‌های مستمر فروش هفتگی از امروز
همچنین حسین کاظمی-معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا- نیز ضمن اشاره به اصلاح قیمت محصولات تولیدی سایپا و افزایش بهای کارخانه‌ای خودرو، از تداوم روند طرح‌های هفتگی و مستمر فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش خودرو با هدف تنظیم بازار، پاسخگویی به نیاز مصرف‌کنندگان واقعی و کمک به حذف واسطه‌گری خبر داد و گفت: به‌ دنبال افزایش چند برابری قیمت نهاده‌های تولید و مواداولیه همچون فولاد، آلومینیوم، مس، محصولات پلیمر، پتروشیمی و سایر مواد اولیه و قطعات که منجر به افزایش چشمگیر قیمت تمام شده محصولات شده، قیمت رسمی محصولات سایپا از امروز به‌ طور متوسط بر اساس محاسبه تورم، ۱۸ درصد افزایش یافت.
وی اعلام کرد: اولین طرح فروش فوق‌العاده پنج محصول سایپا با قیمت‌های جدید از شنبه هفته آینده به مرحله اجرا در می‌آید.
انتهای پیام/

پژوهشیار