رئیس سازمان مدیریت بحران:

اختصاص بیش از ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با کم آبی

1400/09/17 - 15:24 - کد خبر: 55544
قطعی آب، کم آبی

نصر: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به مشکل کم آبی در کشور، گفت: امسال برای مقابله با این مشکل سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

به گزارش نصر، اسماعیل نجار ظهر چهارشنبه در نشست مشترک اعضای کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در چابکسر، گفت: با توجه به تغییر شرایط اقلیمی جهان که ایران نیز از آن بی‌تأثیر نیست امسال سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با تنش آبی به وزارت نیرو اختصاص یافته است.
وی با اشاره به مشکل کمبود آب در کشور، افزود: این مبلغ از محل بحران تنش آبی به ویژه در بخش آب شرب اختصاص یافته که سهم استان گیلان از این مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان است.
نجار با بیان اینکه منابع دولت به شدت محدود است و باید از ظرفیت موجود کشور استفاده بهینه کرد، اضافه کرد: باید در حوزه زیرساخت‌های کشور به خصوص ناوگان حمل و نقل، تجهیزات، لجستیک و موضوع مهم پسماند نگاه و توجه ویژه ای انجام شود.
وی با اشاره به اینکه دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای وزارت راه و شهرسازی پیش بینی شده تا بتواند تجهیزات و ناوگان خود را ارتقا دهد، تصریح کرد: در زمان بحران و مواجهه حوادث احتمالی نیازمند بهره گیری از این ناوگان و تجهیزات هستیم.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه امروز بسیاری از تأسیسات، ابنیه ها و اراضی کشاورزی، مستغلات، ساخت و سازهای مردم در معرض خسارت‌های ناشی از سیل قرار دارد، افزود: هر سال شاهد خسارت‌های متعدد به این بخش‌ها هستیم باید این آمارها احصا و به وزارت کشور و مجلس برای پیگیری ارسال شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار