معاون وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

3 میلیون دانش‌آموز در کشور نیازمند تبلت

1400/09/15 - 11:24 - کد خبر: 55397
سیدجواد حسینی

نصر: معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سه میلیارد تومان اعتبار برای تأمین تجهیزات توان‌بخشی در استان آذربایجان‌ شرقی اختصاص داده خواهد شد تا در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

به گزارش نصر، "سید جواد حسینی" در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی برای دانش آموزان استثنایی باید 28 متر باشد که از 280 مدرسه استثنایی موردنیازدر کشور،165 باب مدرسه ساخته شده و از 13 مدرسه مورد نیاز در آذربایجان شرقی 9 مدرسه در حال ساخت است و برای مدارس باقیمانده در استان در صورت تأمین زمین، منابع مالی ساخت آن را تعهد می کنیم.
وی افزود: در زمینه ساخت سالن ورزشی 600 متری نیز که امروز کلنگ زنی شد، قرار است مبلغ 4 میلیارد تومان تخصیص دهیم و برای تأمین هزار قلم تجهیزات توانبخشی مورد نیاز دانش آموزان استثنایی استان نیز نیمی از هزینه ها را پرداخت خواهیم کرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش ابراز کرد: در دوران شیوع کرونا از سه میلیون عدد تبلت مورد نیاز برای دانش آموزان، 361 هزار تبلت در قالب طرح هدایت تهیه شد که سهم آذربایجان شرقی7 هزار و 260 تبلت بود که از این تعداد 540 مورد آن مربوط به دانش آموزان استثنایی بود.
وی از راه‌اندازی یک مرکز مشاوره توانبخشی خانواده و دو مرکز ویژه یادگیری خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان امسال، مرکز مشاوره خانواده و مشکلات مربوط به یادگیری و مرکز جامع تشخیصی با تجهیزات مورد نیاز را برای مداخلات به هنگام در استان راه اندازی کنیم.
حسینی ادامه داد: سه میلیارد تومان اعتبار برای تأمین تجهیزات توان‌بخشی در استان آذربایجان‌ شرقی اختصاص داده خواهد شد تا در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.
وی در پایان تصریح کرد: فضای مدارس استثنائی در کشور تقریبا 8 تا 10 برابر افزایش یافته و به همت والای خیرین 165 مدرسه احداث شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار