فرماندار اسکو؛

چهره روستاها به مکان‌های گردشگرپذیر تغییر یابد

1400/09/14 - 15:12 - کد خبر: 55351
بابک رضی منش

نصر: فرماندار اسکو گفت: چهره روستاها برای جذب گردشگران بیشتر باید به مکان‌های گردشگرپذیر تغییر یابد.

به گزارش نصر، بابک رضی منش، روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با اشاره به نقش بنیاد مسکن در عمران و آبادانی روستاها، افزود: اگر طرح های اجرا شده در روستاهای مناطق توریستی دارای پیوست گردشگرپذیری باشند، نقش بسزایی در جذب گردشگران ایفا خواهد کرد.
وی با بیان اینکه بنیاد مسکن با اجرای طرح های عمرانی متنوع در روستاهای اسکو کارنامه درخشانی از خود بجا گذاشته است، اظهار داشت: بنیاد مسکن از دستگاه های اجرایی فعال در سطح این شهرستان بوده و عملکرد مناسب آن موجب رضایتمندی اهالی ساکن در روستاهای این شهرستان شده است.
رضی منش، با اشاره به اینکه عمران و آبادانی روستاها در گردشگر پذیری آن ها موثر است، ادامه داد: بنیاد مسکن از طریق ایجاد بستر و زمینه های مناسب به خوبی توانسته در زمینه عمران و آبادانی روستاها موفق عمل کند.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: در زمان کنونی از راهبردهای موثر در توسعه همه جانبه پایدار نواحی روستایی، استفاده از مشارکت و توانمندی های حداکثری فرمانداران، بخشداران، دهیاران، بنیاد مسکن و بویژه مشارکت و تعامل مردمی برای عمران و توسعه روستایی در همه ابعاد است.
حجت الله سروری، افزود: با برنامه ریزی صحیح و همکاری تنگاتنگ در بین دستگاههای اجرای خدمات رسان، می توان روند توسعه روستاها را در سطح استان و حتی کشور سرعت بخشید.
وی به غنای فرهنگی و تاریخی شهرستان اسکو اشاره کرد و اظهار داشت: این شهرستان و روستاهای آن از مستعدترین و بهترین مکان ها برای اجرای طرح های بوم گردی و مکان گردشگری است.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: در این راستا و به منظور حفظ بافت روستاها و مبلمان روستایی، یکی از روستاهای این شهرستان بویژه روستای تاریخی کندوان به عنوان روستای هدف گردشگری جهت انجام عملیات بوم گردی انتخاب شده است.
سروری، ادامه داد: اجرای طرحها عمرانی متنوع بایدی در این روستاها همچنان ادامه داشته باشد تا بتوان با فراهم کردن امکانات کافی، گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به این مناطق خوش آب و هوای کندوان سوق داد.
وی با بیان اینکه برخی از روستاهای استان تاریخی هستند، یادآوری کرد: در اجرای طرح هادی در این روستاها باید به ویژگی های تاریخی و بافت روستا دقت و توجه بیشتری کرد.
اُسکو از شهرهای غربی استان آذربایجان‌شرقی در نزدیکی تبریز است و بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ این شهرستان حدود ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار