رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان خبر داد:

افزایش غلظت آلاینده‌های جوی طی هفته جاری در آذربایجان‌ شرقی

1400/09/13 - 10:49 - کد خبر: 55258
آلودگی هوا

نصر: رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی تا اواخر هفته جاری و بارش برف و مه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان خبر داد.

به گزارش نصر، محمد امیدفر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: بررسی آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی جوی نسبتا پایدار همراه با سردی هوا تا روز یکشنبه بوده و تغییرات قابل توجه دمایی نیز تا اواخر آن پیش‌بینی نشده اما غلظت آلاینده‌های جوی افزایش خواهد یافت.
وی خاطرنشان کرد: از یکشنبه شب با نفوذ موج ناپایدار به استان ابرناکی، وزش باد، بارش برف و مه به‌ویژه در نواحی جنوبی استان از جمله مراغه، چاراویماق، هشترود، ملکان و بناب پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: از روز سه‌شنبه مجددا با عبور امواج، جوی پایدار در استان حاکم خواهد شد و شاهد افزایش دو الی سه درجه‌ای دما خواهیم بود که باتوجه به پایداری جوی نیز غلظت‌ آلاینده‌ها افزایش و کیفیت هوا به‌ویژه در شهرهای صنعتی استان کاهش خواهد یافت.
امیدفر در خصوص حداکثر و حداقل دمای تبریز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، حداکثر و حداقل دمای تبریز به ترتیب هفت و سه درجه‌ زیر صفر بوده و دمای فعلی آن نیز یک درجه بالای صفر است که نسبت به دیروز یک درجه کاهش یافته است.
رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی در رابطه با سردترین و گرم‌ترین شهرهای استان تاکید کرد: گرم‌ترین و سردترین شهرهای استان به ترتیب جلفا با ۱۲ درجه بالای صفر و بستان‌آباد با ۹ درجه زیر صفر گزارش شده‌ است.
انتهای پیام/

پژوهشیار