خبر/

تاثیرات محدودیت خوراک گاز بر شرکت های پتروشیمی

1400/09/11 - 09:48 - کد خبر: 55186
جعفر ربیعی

نصر: نایب‌رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس از تاثیرات محدودیت خوراک گاز بر شرکت های پتروشیمی سخن گفت.

به گزارش نصر، جعفر ربیعی درباره فعالیت‌های هلدینگ خلیج‌فارس، اظهار داشت: تولید، صادرات و توسعه؛ اصلی‌ترین فعالیت و اهداف هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس هستند که برای رسیدن به این مهم تلاش می‌کنیم.
وی با اشاره به برگزاری کیش اینوکس 2021، خاطرنشان کرد: با توجه به وقفه یک ساله‌ای که به خاطر شیوع بیماری کرونا در برگزاری نمایشگاه اتفاق افتاد، امسال شرایط بهتر شده و همه اهالی بازار سرمایه، پول و بیمه در نمایشگاه حضور دارند که این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم.
نایب‌رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در مورد محدودیت خوراک گاز شرکت های پتروشیمی ، گفت: گاز شرکت‌هایی که گاز طبیعی را به‌عنوان خوراک دریافت می‌کنند، محدود شده و از 70 میلیون فوت مترمکعب به 50 میلیون فوت مترمکعب در روز رسیده است.
ربیعی ادامه داد: این اتفاق برای همه پتروشیمی‌ها بوده و فقط منحصر به پتروشیمی خلیج‌فارس نمی‌شود. به هر حال این مشکلی است که متأسفانه شرکت‌های متانولی و اوره‌ای را تحت فشار قرار می‌دهد.
وی در پاسخ به این سؤال که «قطعی گاز شرکت های پتروشیمی چه تأثیری بر روی عملکرد آنها خواهد داشت؟»، عنوان کرد: قطعاً با این اتفاق، تولید و صادرات کاهش خواهد یافت.
انتهای پیام/

پژوهشیار