دریادار عباسی در گرامیداشت روز نیروی دریایی بیان کرد؛

امنیت اقتصادی کشور مدیون مجاهدت های نیروی دریایی است/ اسکورت 10 هزار کشتی تجاری در دوران جنگ تحمیلی

1400/09/09 - 10:31 - کد خبر: 55057
عکس

نصر: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: اقتصاد ایران در هشت سال جنگ تحمیلی به صادرات نفت و کالاهای حیاتی وابسته بود که اسکورت بیش از 10 هزار کشتی نفتکش و کالا های وارداتی در آب های آزاد، توسط دریادلان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفته است.

به گزارش نصر، مراسم گرامیداشت سالروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در تیپ 25 نیروی مخصوص واکنش سریع ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید.

امیر دریادار دوم دکتر رضا عباسی گفت: یاد شهدای انقلاب اسلامی علی الخصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران و شهدای نیروی دریایی امروزه سرلوحه آغاز تمام کارهاست.

وی افزود: دوران دفاع مقدس، دوران گرانقدری بوده و ما از این دوران آموخته های زیادی داشتیم، نمونه ی آن دلاور مردی نیرو های مسلح و با توجه به مناسبت هفتم آذر نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی ضمن اشاره به توانمندی های بالقوه نیروهای مسلح افزود: در ابتدای آغاز جنگ تحمیلی با توجه به شرایط زمانی، بخشی از ارتش به بیگانه وابسته بود و با آغاز جنگ تحمیلی هیچکس باور نمی کرد که ارتش جمهوری اسلامی ایران قدرت ایستادن در مقابل رژیم و ارتش تا بن دندان مسلح بعثی عراق را داشته باشد، اما غیرت، همت و تلاش جوانان انقلابی در ارتش جمهوری اسلامی ایران، این قدرت را به رخ جهانیان کشاند.

امیر دریادار عباسی خاطر نشان کرد: نمونه ای از ماموریت های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که فرمودند خوب است مردم ما بدانند که اگر چرخه اقتصاد ما هشت سال بصورت سالم به چرخش درآمد، این نشان از اهتمام اجرای ماموریت بسیار خطیر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده است. ایران در هشت سال جنگ تحمیلی به صادرات نفت و کالاهای حیاتی وابسته بود که اسکورت بیش از 10 هزار کشتی نفتکش و کالا های وارداتی در آب های آزاد، توسط دریادلان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفته است.

وی در ادامه به حضور دزدان دریایی و کشور های متخصام در آب های آزاد اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از افتخارات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقتدار و صلابت در منطقه و آب های آزاد است. کشور های پیشرفته دنیا که مدعی دریانوردی هستند در صورت بروز حادثه ی سرقت و تجاوز دریایی از طریق مزدوران خود با پرداخت پول های هنگفت کشتی های خود را آزاد می نمایند، اما صلابت و اقتدار نیروهای دریایی ایران اسلامی به گونه ای است که با حضور در دریا های منطقه و آب های آزاد، دزدان دریایی منطقه را ترک خواهند کرد.

در پایان این مراسم به رسم یادبود، نشان ناو ایرانی جماران به یاد تفنگ داران نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس، به تیپ 25 نیرو مخصوص واکنش سریع اهداء گردید.

انتهای پیام/

پژوهشیار