مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله مجتهد شبستری در تبریز برگزار شد

1400/09/04 - 19:38 - کد خبر: 54831
عکس

نصر: مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله محسن مجتهد شبستری با حضور مسئولان و قشرهای مختلف مردم در مصلای اعظم امام خمینی تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر،  رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز در این مراسم با اشاره به قیام ۸ دی مردم تبریز و نقش مرحوم آیت الله مجتهد شبستری در این قیام گفت: سخنرانی سوزناک آیت الله مجتهد شبستری در ۸ دی ۸۸ مردم تبریز، ریشه فتنه گران را قطع کرد.
حجت‌الاسلام رسول برگی در خصوص مدیریت مرحوم آیت الله مجتهد شبستری در فتنه ۸۸ نیز افزود: اگر قرار باشد فعالیت‌های آیت‌الله شبستری در تبریز و آذربایجان را مرور کنیم، یکی از مهم‌ترین نقش‌آفرینی های ایشان در فتنه ۸۸ بود که ایثارگرانه و جان‌فشانانه در راه ولایت تلاش کردند.
 وی خاطرنشان کرد: من بارها گفته‌ام که راهپیمایی روز ۸ دی ۸۸ توسط مردم تبریز، ۲۹ بهمن دوباره‌ای بود و همان‌طور که در ۲۹ بهمن سال ۵۶ قیام مردم تبریز کل ملت ایران را علیه رژیم طاغوت خروشاند، در فتنه ۸۸ نیز ریشه‌ فتنه گرانی که ادعا می‌کردند تبریز همراه آن‌ها است، بعد از سخنرانی سوزناک آیت‌الله شبستری و اظهار علاقه ایشان به ساحت مقدس آقا اباعبدالله الحسین(ع) و بر سر زدن‌هایشان موجب ریشه‌کنی کل فتنه‌گران شد و به‌همین دلیل بود که رهبر معظم انقلاب فرمودند حضرت آیت‌الله شبستری نعمت بزرگی برای تبریز و آذربایجان بود.
حجت الاسلام برگی در این مراسم که با حضور امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار کرد: مجاهدت‌های حضرت آیت‌الله مجتهد شبستری به مدت ۲۰ سال در این شهر و ۴۰ سال در طول انقلاب به خصوص در کنار شهید بهشتی و رهبر انقلاب هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.
وی با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: زمانی‌که یک فقیه فوت می‌کند، رخنه‌ای در اسلام ایجاد می‌شود که هیچ‌چیز جای آن را جبران نمی‌کند.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز با اشاره به فعالیت‌های آیت‌الله شبستری در حوزه‌های علمیه نیز گفت: مدیریت، مجاهدت  و سر و سامان دادن حوزه‌های علمیه توسط آیت‌الله شبستری و خدمات اجتماعی و قدم‌های خیری که در این شهر برداشته‌اند از جمله ساخت این مصلی که آبروی شهر تبریز و افتخار ایران است، هرگز از یادها فراموش نمی‌شود.حجت الاسلام برگی
آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و جامعه روحانیت مبارز و امام جمعه سابق تبریز ۲۶ آبان ماه امسال پس از بستری در بیمارستان، به علت سکته قلبی در ۸۴ سالگی درگذشت.
 انتهای پیام/

پژوهشیار