دستور رئیس جمهور برای اختصاص اعتبار برای انتقال آب ارس به تبریز

1400/09/02 - 22:55 - کد خبر: 54727
انتقال آب ارس به تبریز

نصر: استاندار آذربایجان شرقی انتقال آب ارس به تبریز را یکی از ابرپروژه‌های ملی توصیف کرد و گفت: رئیس جمهور دستورهای لازم را برای تخصیص اعتبار این پروژه داد و با هماهنگی وزیر نیرو و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) قرار شده تا بخش‌های مهم پروژه از جمله عملیات حفاری تونل هرچه سریع‌تر آغاز شود.

به گزارش نصر از فارس، عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از ایستگاه‌های پمپاژ طرح انتقال آب ارس به دشت تبریز، پیگیری‌های لازم برای استقرار هرچه‌سریع‌تر دستگاه حفاری تونل در مسیر این پروژه را انجام داد.
وی که به همراه نمایندگان "مرند و جلفا" و "شبستر" از این طرح بازدید می‌کرد، به سازمان‌ جهاد کشاورزی و شرکت آب‌ منطقه‌ای استان دستور داد تا هماهنگی‌های حداکثری را برای رفع موانع از این پروژه مهم و نیمه‌تمام انجام دهند.
 
خرم با توضیحات مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای و پیمانکاران پروژه، در جریان آخرین وضعیت طرح انتقال آب ارس قرار گرفت.
 
استاندار آذربایجان شرقی در حاشیه این بازدید، گفت: با اتمام این پروژه، نیازهای کشاورزی، صنعتی و آب‌شرب تقریبا ۳.۵ میلیون نفر در حد فاصل ارس تا تبریز تامین شده و بخشی از آب انتقالی به سمت دشت شبستر و دریاچه ارومیه هدایت خواهد شد.

خرّم، انتقال آب ارس به تبریز را یکی از ابرپروژه‌های ملی توصیف کرد و اظهار داشت: رئیس جمهور محترم دستورهای لازم را برای تخصیص اعتبار این پروژه داد و با هماهنگی وزیر نیرو و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) قرار شده تا بخش‌های مهم پروژه از جمله عملیات حفاری تونل هرچه سریع‌تر آغاز شود.

وی با تاکید بر اینکه سطح زیر کشت منتظر آب ارس است، افزود: طبق پیگیری‌های به‌‌عمل آمده، دستگاه حفاری تونل طی مدت زمان کوتاهی در محل عملیات استقرار خواهد یافت تا گره این پروژه ملی به دست مهندسان جهادی قرارگاه خاتم باز شود.

خرم به زمان اتمام پروژه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: ما باید این پروژه را با رویکرد جهادی به همراه مجموعه تخصصی آب و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) نهایتا تا سه سال افتتاح کنیم. اگر تونل تعبیه شده در طرح، سریع‌تر تحقق یابد، این پروژه نزدیک‌تر از زمان وعده داده شده افتتاح خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار