مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

محور تمامی تحولات در عالم دنیا، انسان است

1400/09/02 - 14:07 - کد خبر: 54698
حجت الاسلام حسن شعبانی

نصر: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به نقش معنای دهی انسان به صفات موجود در عالم، گفت: محور تمامی تحولات در عالم دنیا، انسان است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام حسن شعبانی روز سه شنبه، دوم آذرماه در همایش «حس پروانگی»، تاکید کرد: داشتن صرف بهترین ساختار و قدرت مالی و نظامی کفایت نمی‌کند زیرا انسان است که به این موارد معنا می‌دهد و قدرت نظامی نیز با انسان معنا پیدا می‌کند.
به گزارش ایسنا، وی افزود: در قرآن کریم، برخی از صفات و کارهای مهمی از جمله بحث جهاد، انفاق و ایثار مطرح است اما مهمتر و ارزشمندتر از اصل این موارد، خود جهادگران، انفاقگران و ایثارگران هستند. اگر ما تمامی زیبایی‌ها را در عالم دنیا برپا کنیم اما انسان‌ها مشارکتی در آن نداشته باشند، هیچ ارزشی ندارد.
وی ادامه داد: بسیج، محلی است که بیش از هر چیزی محور قرار گرفتن انسان را می‌توان لمس کرد. در بسیج درجه، تشریفات، امکانات و ساختار دقیق و حساب شده دیده نمی‌شود و فقط انسان‌هایی هستند که با یک روح صاف و زلال به میدان آمده‌اند.
شعبانی گفت: بعد از انقلاب اسلامی چون نقطه محور تحول در بسیج، نیروی انسانی بود. در نتیجه فعالیت تمامی بخش‌های دیگر یک طرف و فعالیت‌های بسیج را در طرف دیگر باید دید زیرا جوهره انسان را مورد خطاب قرار می‌دهند.
وی در ادامه با اشاره به رشادت‌های شهدای جوان حرم، افزود: بسیجیان، خود و جامعه را متحول کرده و پس از عازم شدن به دنیای دیگر، گره‌های ما در عالم را باز می‌کنند. اگر سیستم دولتی توفیق یابد و این روحیه به کل دستگاه‌های دولتی سرایت کند، مشکلات بسیاری حل خواهند شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار