رییس انستیتو پاستور:

دز یادآور واکسن پاستوکووک به بزرگسالان تزریق می‌شود

1400/09/02 - 11:58 - کد خبر: 54684
واکسن کرونا

نصر: رییس انستیتو پاستور گفت، افراد بالای ۱۸ سال و بزرگسال به فاصله یک ماه می‌توانند دز یادآور واکسن پاستوکووک را تزریق کنند.

به گزارش نصر، علیرضا بیگلری در یک گفت وگوی تلویزیونی تصریح کرد: واکسن پاستوکووک در سطح ملی و جهانی به عنوان یک واکسن شاخص شناخته می شود.
وی ادامه داد: با تکیه بر نتایج کارآزمایی که در کوبا و ایران داریم، این واکسن از مهر ماه وارد سبد واکسیناسیون شد و در اختیار مردم قرار گرفت.
بیگلری با بیان اینکه واکسن پاستوکووک یک واکسن کامل و مجوز استفاده را نیز دریافت کرده است، افزود: تزریق کنندگان بزرگسال واکسن پاستوکووک، به فاصله یک ماه از تزریق دز دوم، می توانند دز یادآور این واکسن را تزریق کنند.
وی ادامه داد: افراد زیر ۱۸ سالی که دو دز واکسن پاستوکووک را تزریق کرده اند نیز نیاز به تزریق دز یادآور این واکسن ندارند.
بیگلری تصریح کرد: والدین با اطمینان خاطر می توانند از واکسن پاستوکووک برای فرزندان خود استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، واکسن کرونای مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران در کوبا به عنوان «سوبرانا۲» و در ایران به عنوان پاستوکووک نامگذاری شده است.
مطالعه کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن مشترک انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا از ششم اردیبهشت سال جاری در هشت شهر و با حضور ۲۴ هزار داوطلب آغاز شد.
مجوز مصرف اضطراری این واکسن اوایل تیر ۱۴۰۰ نیز در ایران صادر شد. مطالعه واکسن سوبرانا ۲ در کوبا روی کودکان انجام شده و این کشور مجوز مصرف اضطراری برای کودکان را دریافت کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار