خبر/

۱۷ فعال حوزه کتاب در آذربایجان‌شرقی تجلیل شدند

1400/09/02 - 11:21 - کد خبر: 54681
عکس

نصر: همزمان با بیست و نهمین دوره «هفته کتاب» و در مراسمی با عنوان «عصر کتاب» در خانه فرهنگ تبریز، ۱۷ نفر از فعالان و حامیان حوزه کتاب و نشر آذربایجان‌شرقی تجلیل شدند.

به گزارش نصر، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در آیین تجلیل از فعالان و حامیان کتاب و نشر آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت و جایگاه کتاب در توسعه جوامع، گفت: کتاب نباید فقط به عنوان کالای فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد. 
حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی افزود: برای اینکه حق کتاب و کتابخوانی را در جامعه به جا بیاوریم باید این کالای فرهنگی در سبد خرید مردم سهم داشته باشد.
وی با اشاره به اهمیت مطالعه کتاب در جامعه، اظهار داشت: اهل کتاب و مطالعه از فرصت های مختلف برای مطالعه کتاب استفاده می کنند و باید برای عمل به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «هر کس در حد خود به ورزش و مطالعه و کتاب بپردازد»، تلاش کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: برای اولین بار در استان برای اهمیت دادن به حوزه کتاب و کتابخوانی، افرادی که در این حوزه کار خاصی انجام داده اند، تجلیل می شوند.
سیدقاسم ناظمی، افزود: این افراد از جمله شامل کسانی هستند که در باشگاه های کتابخوانی مقام کشوری کسب کرده اند، فرد قنادی که در مغازه خود ۱۴ هزار جلد کتاب دارد و آنها را به امانت می دهد و پرخواننده ترین فرد در کتابخانه های عمومی کشور است.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی سابقه قابل توجهی در حوزه کتاب دارد و اولین کتاب چاپی در تاریخ ایران متعلق به تبریز است، اظهار داشت: برای حفظ این جایگاه رفیع باید کتاب که رسانه ای شریف است، در همه خانواده ها جایگاه داشته باشد.
ناظمی، ادامه داد: برای حمایت از تولید و انتشار کتاب، طرح ملی تخفیف فصلی کتاب همزمان با سراسر کشور در این استان نیز اجرا می شود و در این طرح شهروندان می توانند با ارائه کارت ملی از تخفیف ۲۰ درصدی خرید کتاب بهره مند شوند.
انتهای پیام/

پژوهشیار