معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر:

بالارفتن میزان مصرف خانگی موجب محدودیت گاز نیروگاه‌ها شده است

1400/09/02 - 09:28 - کد خبر: 54667
برق

نصر: معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: بخش بزرگی از آنچه که در زمستان با آن مواجه هستیم، به خارج از وزارت نیرو و بالارفتن مصرف گاز بخش خانگی مربوط می‌شود که در اثر این اتفاق، مصرف گاز نیروگاه‌ها با محدودیت مواجه خواهد شد.

به گزارش نصر، غلامعلی رخشانی‌مهر در آیین تجلیل از صنایع همکار برق در تبریز و آذربایجان‌شرقی در ایام پیک تابستان ۱۴۰۰، اظهار کرد: امسال در اثر برخی اتفاقات از جمله خشکسالی و گرمای هوای بی‌سابقه در ۵۰ سال گذشته شرایط جدیدی در کشور حاکم شد.
وی افزود: یکی از چالش‌های مهم از دست دادن ۶۰ درصد از تولید برقابی در اثر وضعیت خاص آب و هوایی بود و از سوی دیگر شاهد افزایش دو درجه‌ای دما به طور متوسط در سطح کشور بودیم به‌طوریکه هر درجه افزایش دما یک هزار و ۸۰۰ مگاوات بر مصرف کل کشور اضافه می‌کند.
وی یادآور شد: عامل دیگر شدت یافتن مشکل تامین برق، مصرف نزدیک به ۲ هزار مگاواتی دستگاه‌های رمز ارز بود که این عوامل اثرات دومینویی مشکلات برق و مصرف برق را موجب شد، اما در نهایت این دوره را گذراندیم.
رخشانی‌مهر خطاب به صنایع همکار برق خاطرنشان کرد: از اینکه طی تابستان ۱۴۰۰، صبوری به خرج دادید و شرایط سخت را تحمل کردید متشکر و سپاسگزار هستم.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر همچنین با اشاره به طرح‌های جدید تشویقی توانیر برای صنایع همکار از آنها درخواست کرد تا هر چه بیشتر در این طرح‌ها مشارکت کنند.
رخشانی مهر با اشاره به مصرف ۵ هزار مگاواتی برق در شهرک‌های صنعتی در کشور افزود: طرحی را برای شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته‌ایم که بر این اساس واحدهای صنعتی می‌توانند در زمینه‌ دستگاه‌های تولید برق پراکنده، سرمایه‌گذاری کنند و تعرفه‌ها طوری تعیین خواهد شد که به نفع این صنایع باشد که ضوابط آنها به‌زودی اعلام می‌شود.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، در این مراسم تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی تبریز به‌عنوان صنایع همکار در پیک تابستان ۱۴۰۰ مورد تجلیل قرار گرفتند.
انتهای پیام/

پژوهشیار