مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی مطرح کرد:

ادامه آلودگی هوای تبریز برای سومین روز متوالی

1400/09/01 - 11:26 - کد خبر: 54621
آلودگی هوا، آلودگی هوا

نصر: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با اشاره به تداوم آلودگی هوای تبریز برای سومین روز متوالی، گفت: شاخص کیفیت هوای تبریز امروز دوشنبه، در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

به گزارش نصر، حسن عباس نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: میانگین شاخص کیفیت هوای امروز تبریز ، برابر با ۱۰۹ بوده و برای گروه‌های حساس ناسالم است.   
وی افزود: در سال جاری، هوای تبریز ۶۵ روز پاک، ۱۷۳ روز قابل قبول، ۶ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز ناسالم برای همه گروه‌ها بوده است.
عباس نژاد ادامه داد: در وضعیتی که کیفیت هوا ناسالم است، توصیه می‌شود با مشارکت عمومی از هرگونه فعالیت منجر به افزایش آلودگی هوا، خودداری شود.
وی گفت: امروز همچنین افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از فعالیت در خارج از منزل خودداری کنند.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌شرقی، صرفه جویی در مصرف انرژی، پرهیز از ترددهای غیرضروری درون شهری، مدیریت زمانی و مکانی سفرهای درون شهری و استفاده از حمل و نقل عمومی و عمل به توصیه‌های زیست‌محیطی را از راه‌های موثر در کاهش آلودگی هوا دانست.  
به گزارش ایرنا، شاخص آلودگی از ۰ تا ۵۰ هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰هوای سالم، از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و همچنین از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمام گروه‌ها و شاخص آلودگی بیش از ۲۰۰ نیز وضعیت بحرانی آلودگی هوا را نشان می‌دهد.
کلان شهر تبریز از چند روز قبل با معضل آلودگی هوا دست به گریبان است که گفته می شود مازوت سوزی نیروگاه تبریز یکی از علت های اصلی بروز این وضعیت می باشد. 
البته عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی روز گذشته در جلسه اضطرار آلودگی هوا اعلام کرد که با دستور معاون اول رییس جمهوری، مشکل مازوت سوزی نیروگاه تبریز از طریق جایگزینی با گاز نیروگاه هریس برطرف شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار