بیگی؛

دلبستگی کارگران موجب سرپا ماندن کارخانه ماشین سازی شده است

1400/09/01 - 11:31 - کد خبر: 54618
گروه ماشین سازی تبریز

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارگران ماشین سازی تاکنون در مقابل همه‌ی حواشی و اتفاقات ایستاده بودند، گفت: دلبستگی و علاقه‌ی خاص این کارگران به ماشین سازی موجب سرپا ماندن این مجموعه شده است و این کارگران دلسوز چندین ماه حقوق نگرفته اند که این مجموعه‌ی صنعتی بتواند فعال بماند و کارگران حاضر بودند منابع موجود در کارخانه بر سر سفره‌ی شان نیاید اما وارد چرخه‌ی تولید شود.

به گزارش نصر، احمد علیرضا بیگی در گفت‌وگویی اظهار کرد: انتظار داشتیم بعد از فعل و انفعالاتی که در کارخانه‌ی ماشین سازی روی داده است، نتایج قابل قبولی مانند تحقق در تولید، افزایش درآمد ماشین سازی و ایفای نقش این مجموعه در صنعت را مشاهده کنیم و علی‌رغم اینکه دستگاه‌های تولید شده در ماشین سازی مولد اشتغال بوده و مشتریان زیادی دارد، ولی در عمل تحول مثبتی در این خصوص مشاهده نکردیم.
وی با اشاره به ورود افراد سفارش شده به ماشین سازی، ادامه داد: جذب افراد اضافی با کمترین تخصص، بزرگترین آفتی است که بنگاه‌داری دولتی را غیر سود ده و غیراقتصادی می‌کند و علی‌القاعده از مدیدیت ماشین سازی انتظار داشتیم که بتواند هزینه‌های خود را مدیریت کند.
وی افزود: کارگران دلسوز ماشین سازی چندین ماه حقوق نگرفته اند که این مجموعه‌ی صنعتی بتواند فعال بماند و کارگران حاضر بودند منابع موجود در کارخانه بر سر سفره‌ی شان نیاید اما وارد چرخه‌ی تولید شود.
بیگی گفت: اکنون همین کارگران از وضعیت فعلی کارخانه ناراضی هستند و این نارضایتی صحنه‌های نامناسبی به وجود آورده است و کارگران رو در روی مدیران قرار گرفته و آنها را از کارخانه بیرون می‌کنند و چه بسا این‌ رفتار ها ناپسند هستند اما در مقابل برخی نابسامانی‌ها طبیعی است ولی نمود بیرونی حرکت مطلوب نبود.
وی با اشاره به اعتراضات اخیر کارگران در سایر مجموعه‌های صنعتی تبریز، خاطرنشان کرد: شبیه همین اتفاقات ماشین‌ سازی در سایر واحدهای صنعتی تبریز نیز اتفاق می‌افتد که نیازمند ورود و توجه بیشتری از سوی مسئولان مخصوصا ما نمایندگان است که باید وزیر مربوطه را مورد سوال قرار دهیم تا اقدامات لازم را برای فعال شدن این مجموعه‌ها انجام دهد وگرنه اگر قرار باشد همان اتفاقات زمان مشهدی قربانعلی تکرار شود، عملا هیچ اتفاقی نیفتاده است.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص عملکرد دولت در ۱۰۰ روز نخست اظهار کرد: اولویت اول دولت در این ۱۰۰ روز حفظ سلامتی و جان مردم بود که با توزیع واکسن کرونا این موضوع تا حدودی خاتمه پیدا کرد و تلفات انسانی کاهش یافته است.
وی تاکید کرد: اکنون بعد از حفط جان مردم اولویت بعدی بحث معیشت مردم است که باید چاره‌جویی شود و همانطور که مشاهده کردید ما در مجلس شورای اسلامی حرف‌های تلخی به آقای خاندوزی  به‌عنوان سکاندار اقتصاد کشور گفتیم که  مصالح مردم در بازار سرمایه به خطر افتاده است و خواسته‌ی ما این بود که دولت استراتژی خود را مشخص کند.
وی افزود: ما نمی‌گوییم که راه حل را نمی‌دانیم ولی این حق دولت است که برنامه‌ی خود را برای وصول به هدف و وعده‌هایی که به مردم داده است، نشان دهد و ما منتظر برنامه‌ی دولت هستیم تا به‌عنوان مجلس شورای اسلامی این برنامه‌ها را تایید یا رد کنیم و ما بعد از گذشت ۱۰۰ روز از آغاز به‌کار دولت سیزدهم، منتظر هستیم دولت استراتژی خود را بیان کند.
بیگی با قابل قبول خواندن این اصل که دولت‌، زندگی مردم را به برجام گره نزده است، گفت: این حرف بسیار عالی است اما باید بدانیم دولت می‌خواهد چه کار کند و اگر قرار است دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را از نهاده‌های دامی بردارد، هرگز مجلس به این موضوع ورودپیدا نمی‌کند و درواقع این کار شبیه شیر بی یال و دمی است که تنها قسمت‌های راحت این موضوع را گرفته و از بقیه‌ی بخش‌ها صرف نظر می‌کنیم در حالی‌که نیازمند یک طرح جامع هستیم که بتواند یک عمل جراحی در اقتصاد کشور انجام دهد و گرنه قرار نیست با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و افزایش یارانه‌ی ۴۵ هزار تومانی فشار را به مردم زیاد کنیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار