رئیس اورژانس آذربایجان شرقی تشریح کرد:

توصیه‌های اورژانسی برای روزهای با هوای آلوده تبریز

1400/08/30 - 21:07 - کد خبر: 54590
آلودگی هوا

نصر: رئیس اورژانس آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت خطرناک آلودگی هوای تبریز طی روزهای اخیر، توصیه‌هایی مهم جهت پیشگیری از هرگونه مشکلات در این روزها تشریح کرد.

به گزارش نصر، دکتر فرزاد رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در زمان آلودگی هوا به خصوص امروز که شاخص آلودگی به وضعیت خطرناکی رسیده است، تمامی اقشار به ویژه بیماران قلبی و عروقی، مادران باردار و شیرده، سالمندان و کودکان به هیچ وجه از خانه خارج نشوند.
وی افزود: اگر ضرورتی برای خارج از خانه وجود دارد، بایستی در حداقل زمان ممکن و از کوتاه ترین مسیر به منزل بازگشت و در زمان تردد در فضای بیرون خانه نیز حتما از ماسک‌های فیلتردار استفاده کرد.
وی با تاکید بر این‌که استفاده از ماسک‌های معمولی تاثیر مطلوبی در پیشگیری از مشکلات آلودگی هوا ندارند، گفت: در روزهایی که هوا آلوده است، مصرف مایعات، لبنیات و سبزیجات حتما توصیه می‌شود تا از این طریق بتوان از اثرات مضر آلودگی هوا و بیماری‌های ناشی از آن پیشگیری کرد.
رحمانی با اشاره به ممنوع بودن هرگونه فعالیت ورزشی در فضای باز، افزود: چنانچه در این روزها علائم مشکلات قلبی و عروقی و یا شرایط حاد دیگر افراد مشاهده شود بایستی در اسرع وقت با عوامل اورژانس تماس گرفت.
وی در خاتمه، شستشوی دست و صورت افراد به عنوان بخشی که بیشتر در معرض آلودگی هوا قرار دارد، امری ضروری در روزهای هوای آلوده شهر تبریز دانست.
بر اساس این گزارش؛ هوای تبریز طی چند روز گذشته، برای گروه‌های حساس و امروز برای تمامی گروه‌های سنی در وضعیت هشدار قرار گرفت.  
انتهای پیام/

پژوهشیار