عملکرد فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در هفت‌ماهه سال ۱۴۰۰:

رشد ۳۱ درصدی پروازها نسبت به سال گذشته

1400/08/30 - 11:22 - کد خبر: 54560
هواپیما

نصر: پروازهای فرودگاه‌های کشور در هفت‌ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ رشدی ۳۱ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش نصر، آمار منتشر شده توسط گروه اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نشان می‌دهد در هفت‌ماهه سال جاری، ۱۸۸ هزار و ۲۷۳ نشست و برخاست در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت انجام شده که ۱۵ میلیون و ۵۱ هزار و ۳۷۰ مسافر و ۱۳۳ میلیون ۶۳۱ هزار و ۷۱۲ کیلوگرم بار توسط این پروازها جابه‌جا شده‌اند. این ارقام نسبت به هفت‌ماهه نخست سال ۱۳۹۹ که ۱۴۳ هزار و ۳۵۶ نشست‌وبرخاست با جابه‌جایی ۱۳ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۵۷۶ مسافر و ۱۰۴ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۳۶۷ کیلوگرم بار انجام شده بود، به ترتیب ۳۱، ۱۰ و ۲۷ درصد رشد داشته‌اند.
در این بازه در چهار فرودگاه اختصاصی کشور یعنی کیش، قشم، چابهار و ماکو نیز ۱۷ هزار و ۴۰۳ نشست و برخاست انجام شده و یک میلیون و ۵۵۳ هزار و ۹۲۵ مسافر با این پروازها جابه‌جا شده‌اند. این ارقام نسبت به هفت ماهه نخست سال ۹۹ که ۱۱ هزار و ۲۲۲ نشست‌وبرخاست با جابه‌جایی یک میلیون و ۳۰۸ هزار و ۶۹ مسافر انجام شده بود، به ترتیب ۵۵ و ۱۹ درصد رشد داشته است. 
در این بازه ۱۸۲ هزار و ۶۷ نشست‌وبرخاست داخلی با جابه‌جایی ۱۴ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۳۷۶ مسافر انجام و فرودگاه مهرآباد تهران با ۶۸ هزار و ۵۲۵ نشست و برخاست و جابجایی۵ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۹۱۸ مسافر صدرنشین فهرست فرودگاه‌های پرتردد در کشور است. از آنجا که تمام پروازهای این فرودگاه داخلی است، مهرآباد در صدر فهرست بیشترین پروازهای داخلی نیز قرار دارد.
پس از مهرآباد دو فرودگاه مشهد و شیراز بیشترین پروازهای کشور را انجام داده‌اند و در فهرست پروازهای داخلی نیز پس از مهرآباد قرار می‌گیرند. کمترین تعداد پرواز در هفت‌ماهه نخست سال ۱۴۰۰ متعلق به فرودگاه آغاجاری با ۲ پرواز و جابجایی۱۲۰ مسافر بوده است.
در هفت‌ماهه نخست سال ۱۴۰۰، در مجموع ۶ هزار و ۲۰۶ پرواز خارجی از ۲۱ فرودگاه مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان، لارستان، اهواز، بندرعباس، ارومیه، کرمانشاه، ساری، گرگان، لامرد، زابل، یزد، آبادان، کرمان، بوشهر، اردبیل، بیرجند، رشت و زاهدان انجام شده است که ۶۱۳ هزار و ۹۹۴  مسافر توسط این پروازها جابه‌جا شده‌اند. همچنین در این مدت ۱۳۹ پرواز خارجی از دو فرودگاه اختصاصی قشم و کیش انجام شده و ۱۲ هزار و ۶۷۲ مسافر  با این پروازها جابه‌جا شده‌‌اند.
 انتهای پیام/

پژوهشیار