وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد:

تزریق ۱۰۰ میلیون دز واکسن در ۱۰۰ روز

1400/08/27 - 20:23 - کد خبر: 54435
بهرام عین اللهی

نصر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وقتی ما به مردم اعتماد کنیم آنها به ما کمک کرده و در این شرایط می‌توانیم در هر کاری موفق باشیم.

به گزارش نصر، بهرام عین‌اللهی ظهر امروز (۲۷ آبان‌ماه) در حاشیه شورای اداری شهرستان طارم در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز افتخار این را داریم که مملکت و مردم عزیز ما توانستند ۱۰۰ میلیون دز واکسن را در ۱۰۰ روز تزریق کنند که این یک حرکت بسیار انقلابی، جهشی و مردم‌ نهاد بوده ‌است.
وی با بیان اینکه وقتی ما به مردم اعتماد می‌کنیم و وقتی مردم به ما کمک می‌کنند، می‌توانیم در هر کاری موفق باشیم، افزود: شاید در شروع کار دولت فکر نمی‌کردیم که این اتفاق بیفتد ولی با لطف الهی و به‌ویژه کمک‌های مردمی، این اتفاق راش اهد بودیم و این از نکات خیلی مهم و خوب بود. در مقابله با کرونا مهم‌ترین قدم واکسیناسیون است که در همه جای دنیا ثابت شده و مرگ و میر در مورد کسانی اتفاق می‌افتد که واکسن نزده‌اند و توصیه من به مردم این است که هرچه سریع‌تر واکسن بزنند تا ما بتوانیم بر مقابله با کرونا موفق باشیم.
این مسئول تصریح کرد: بارها گفته‌ام که باید مدت‌های زیادی با کرونا زندگی کنیم و عادی انگاری را نباید شاهد باشیم بلکه باید با کرونا زندگی کنیم، هنوز خطر موج ششم در کشور ما وجود دارد؛ همان‌طور که کشورهای همجوار و کشورهای اروپایی و آمریکایی با روند صعودی بیماران کرونایی مواجه هستند در این وضعیت نباید عادی‌انگاری داشته‌ باشیم بلکه باید بیش از گذشته پروتکل‌ها را رعایت کنیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: مطلب مهم دیگر که باید به آن توجه کنیم این است که متاسفانه از کشور جوان و شاداب به کشوری پیر تبدیل می‌شویم و حدود ۱۲ درصد از مردم کشور مسن هستند و در چند سال آینده این میزان به ۳۰ درصد خواهد رسید؛ پس باید همه برای افزایش جمعیت کشور تلاش کنیم.
عین‌اللهی با بیان اینکه وقتی جمعیت افزایش پیدا کند بسیاری از کارها و تولیدها شکوفا می‌شود، عنوان کرد: وزارت بهداشت در این راستا گام‌های اساسی خواهد برداشت و در اولین گام باید هزینه‌های ناباروری را جزو خدمات بیمه قرار داد تا عزیزانی که نابارور هستند از داروها و امکانات رایگان بهره‌مند شوند.
این مسئول به آخرین تصمیم در رابطه با افرادی که واکسینه نشده‌اند اشاره کرد و گفت: تاکید مسئولان ستاد قرنطینه هوشمند است. افرادی که واکسینه نشده‌اند در فضاهایی با تجمع بالا نمی‌توانند حضور پیدا کنند. ۸۴ درصد از گروه هدف که ۶۷ میلیون هستند یک دز واکسن را دریافت کرده‌اند که آمار بسیار موفقی است و ۶۸ درصد نیز دز کامل واکسن را تزریق کردند که امیدواریم در چند هفته آینده این آمار به بالای ۸۰ درصد برسد.
انتهای پیام/

پژوهشیار