دبیر دومین المپیاد جام پرچم تشریح کرد؛

ثبت نام مسابقات جام پرچم از 5 آذر در مناطق دهگانه شهرداری / جام پرچم با هدف شناساندن ارزش پرچم است

1400/08/27 - 08:19 - کد خبر: 54386
شهرداری تبریز

نصر: دبیر دومین المپیاد جام پرچم گفت: شهروندان می‌توانند در مناطق دهگانه شهرداری با مراجعه به مسئولین ورزشی مناطق ثبت نام خود را انجام دهند، مسابقات در سطح نونهالان زیر 14 سال دختران و پسران برگزار می‌شود و ثبت نام از 5 آذر مصادف با روز بسیج مستضعفین آغاز و تا اول دی ادامه خواهد داشت.

به گزارش نصر، "رحیم ملاحسینی" فرمانده سازمان بسیج شهرداری تبریز ظهر دیروز چهارشنبه در جلسه ای با حضور اصحاب رسانه به برگزاری دومین مرحله "جام پرچم" اشاره کرد و افزود: در سال 98 ده رشته ورزشی داشتیم که با استقبال نزدیک به 4 هزار نفری علاقمندان به ورزش روبرو شد.
وی تاکید کرد: جام پرچم جهت شناساندن معنی و مفهوم ارزش پرچم است که برای جامعه هدف زیر 14 ساله ها برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: هدفمان از این جام شناساندن رنگ ها و معنی و مفهوم پرچم را به نوجوانان است.
وی با توجه به استقبالی که در دوره قبل شده بود، گفت: در دوره گذشته از سایر شهرستان ها هم درخواست ثبت نام داشتیم.
ملاحسینی اضافه کرد: جام پرچم در سال 98 که برای اولین بار در تبریز کلید خورد، مسابقات در ده روز ایام دهه فجر برگزار شد.
فرمانده سازمان بسیج شهرداری تبریز گفت: تمامی موارد قانونی در این مسابقات رعایت و برای داوری علاوه بر داوران ملی از داور های بین المللی هم استفاده می شد.
وی تکمیل کرد: شکل این مسابقات در حد المپیاد های جهانی بود و به همین علت جام پرچم در سال 98 با استقبال بی نظیر مردم و جوانان تبریز همراه شد.
وی ادامه داد: می‌خواستیم در سال 99 مرحله دوم و سوم را برگزار کنیم که متاسفانه بدلیل ویروس کرونا نتوانستیم مسابقه را برگزار کنیم.
وی خبر داد: با گذشت بحث کرونا، خبر های خوشی که وجود دارد، امیدواریم بزودی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرحله دوم را برگزار کنیم، بحث کرونا به ما خسارت زیادی داشته است.
وی گفت: بیشترین آسیب در حوزه روانی به کودکان و بانوانی که در خانه بودند وارد شده است و احساس می‌شود در این جا خلا وجود دارد.
وی درباره مدت برگزاری مسابقات امسال گفت: در سال‌ 98 بصورت فشرده در ده روز مسابقه را برگزار کردیم، امسال بدلیل رعایت شیوه نامه های ویروس کرونا از 10 دی الی 22 بهمن در بیش از 40 روز مسابقات برگزار خواهد شد تا پروتکل های بهداشتی با اخذ مجوز از ستاد کرونا باشد و مشکلی پیش نیاید.
ملاحسینی اظهار کرد: بیشترین ثبت نامی های این مسابقات از مناطق حاشیه نشین بود که رتبه های برتر را کسب کردند.
وی ادامه داد: در مرحله اول مسابقات با شهادت سردار سلیمانی همزمان شد و کارت هایی که در مسابقات پخش می‌شد با عنوان "من یک قاسم سلیمانی هستم" توزیع شد.
وی خبر داد: از امکانات مجموعه شهرداری در مسابقات استفاده کرده بودیم و بخاطر همین هزینه اندکی که داشتیم فقط مربوط به آیین اختتامیه بود و نهایتا 500 جایزه برای ورزشکاران در مرحله اول تقدیم شد.
در ادامه "اسماعیل شاهی" دبیر دومین المپیاد جام پرچم ضمن تاکید بر اهمیت این جام، افزود: این مسابقات با هدف ایجاد فضای نشاط و ترغیب نونهالان و نوجوانان برای روی آوردن به ورزش است که جمعا در 44 روز با برنامه های متنوع ورزشی در خدمت شهروندان خواهیم بود.
وی توضیح داد: بمناسبت 44 مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و شناساندن پرچم ایران این مسابقات در 44 روز ادامه خواهد داشت.
شاهی اضافه کرد: این مسابقات در ده رشته برگزار خواهد شد و برای هیچ کدام از رشته ها هزینه ای گرفته نخواهد شد.
وی درباره نحوه ثبت نام، گفت: شهروندان می‌توانند در مناطق دهگانه شهرداری با مراجعه به مسئولین ورزشی مناطق ثبت نام خود را انجام دهند، مسابقات در سطح نونهالان زیر 14 سال دختران و پسران برگزار می‌شود و ثبت نام از 5 آذر مصادف با روز بسیج مستضعفین آغاز و تا اول دی ادامه خواهد داشت.
وی درباره رعایت و اهمیت پروتکل‌های بهداشتی گفت: در هر سالن اکیپی از بیمارستان امام رضا حضور خواهد داشت تا پروتکل‌های بهداشتی به دقت رعایت شود، ضمن اینکه داشتن کارت واکسن یکی از الزامات ثبت نام است.
وی ادامه داد: این مسابقات فقط در تبریز، باسمنج خسروشاه و سردرود برگزار خواهد شد.
شاهی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت اجازه ستاد کرونا مسابقات با حضور تماشاگران و با رعایت پروتکل‌های انجام خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار