خبر/

کمیته‌های مشترک همکاری ایران افغانستان بکار آغاز کرد

1400/08/26 - 16:32 - کد خبر: 54368
عکس

نصر: کمیته های مشترک همکاری های ایران و افغانستان روز چهارشنبه در سومین روز سفر حسن کاظمی قمی نماینده ویژه ایران در امور افغانستان با حضور مقامات دو کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش نصر، این هفت کمیته  با حضور هیات ایرانی و سرپرستان وزارتخانه‌های زراعت، امور مهاجران، اطلاعات و فرهنگ، اقتصاد و تجارت و صنعت طالبان  فعالیت خود را در کابل آغاز  کردند.
حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه ایران در امور افغانستان در مراسم آغاز به کار این کمیته ها با بیان اینکه مصالح ایران و افغانستان به هم گره خورده است گفت امروز به دلیل حضور بیگانگان مشکلات زیادی برای مردم این کشور بوجود آمده است .
وی اظهار داشت دیگران اجازه  استفاده از منابع افغانستان را  به  این کشور نمی دهند و ایران آماده کمک به افغانستان برای شکوفا کردن توانمندی های این کشور است .
نماینده  ویژه  ایران در امور افغانستان با اینکه هرچند اشغالگران از افغانستان فرار کرده اند اما شرارت های آنان همچنان ادامه دارد گفت باید با رفع موانع و کاغذبازی ها زمینه افزایش همکاری ها را فراهم کنیم.
وی در ادامه تصریح کرد باید در کمیته های کاری نقشه راه همکاری مشترک و چشم  انداز پنچ تا ۱۰ ساله ترسیم  شود.
کاظمی قمی گفت ما تنهابه دنبال صادرات کالا به  افغانستان نیستیم بلکه به دنبال صدور  خدمات فنی و مهندسی و شکوفایی این کشور هستیم .
نماینده ویژه ایران در امور افغانستان و هیات  همراه روز سه شنبه با ملا « عبدالغنی برادر» معاون اول رییس کابینه طالبان دیدار و درباره راه های گسترش همکاری های ایران و افغانستان گفتگو کرد .
همچنین در این دیدار در مورد گسترش روابط میان دو کشور و ایجاد کمیته ‌های مشترک همکاری در عرصه های مختلف ، توافق صورت گرفت .
همچنین حسن کاظمی قمی با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان نیز روز سه شنبه دیدار و درباره مسایل مختلف ازجمله موضوعات سیاسی ، اقتصادی ، امور مهاجرین ، روابط دوجانبه و همکاری های منطقه ای و بین المللی رایزنی کرد .
انتهای پیام/

پژوهشیار