رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز:

کتاب و کتابخوانی موتور محرک توسعه و پیشرفت جامعه است

1400/08/26 - 15:24 - کد خبر: 54363
کتاب

نصر: رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز کتاب و کتابخوانی را موتور محرک توسعه و پیشرفت جامعه توصیف کرد و گفت: برنامه های سازمان بر اساس چشم انداز کلانی است که شاه بیت آن گسترش و تعمیق فرهنگ مطالعه بوده و کتابخوانی را اولویت اصلی خود قرار داده است.

به گزارش نصر، رسول جوانعلی آذر در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که سازمان چه فعالیت‌هایی را بصورت تخصصی و عمومی در حوزه کتاب انجام می دهد، گفت: تمرکز عمده برنامه های سازمان بر محور ترویج فرهنگ مطالعه عمومی قرار دارد و فعالیت‌هایی چون برگزاری مسابقات ادواری و مناسبتی کتابخوانی، نصب قفسه های کتاب در مجتمع های مسکونی شهر، برنامه های مشارکتی کتابخوانی با سایر نهادها و انجمن های مردم نهاد و جز آن در این راستا قرار دارد.
وی در تشریح برنامه های تخصصی سازمان در امر کتابخوانی اظهار کرد: در کنار هزاران نفر از شهروندان عزیزی که بصورت عمومی در برنامه های مجازی متنوع کتابخوانی سازمان مشارکت دارند، برنامه هایی همچون "نشست های تخصصی یک ماه، یک کتاب» حمایت از آثار برجسته و نویسندگان مطرح بومی و همچنین "جشنواره کتاب سال تبریز " در جهت رویکرد تخصصی به رشد فرهنگ مطالعه برگزار می شود. 
جوانعلی آذر با اشاره بر لزوم حمایت مالی از برنامه‌های کتابخوانی، گفت: طرح اعطای یارانه خرید کتاب با عنوان «کتابیار» که از طرف سازمان برگزار می شود در جهت حمایت از کتابفروشی‌ها و خانواده‌ها برای تسهیل امر خرید کتاب است.
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز گفت: دغدغه فرهنگ در برنامه راهبردی شورا و شهرداری جایگاه خاصی دارد و سازمان از هر ایده جدید و کاربردی که جوانان و اهالی فن مطرح نمایند استقبال می کند. 
 انتهای پیام/

پژوهشیار