انتخابی جام حهانی ۲۰۲۲ قطر؛

شاگردان مهارنشدنی اسکوچیچ؛ ایران یک گام تا جام‌جهانی

1400/08/25 - 22:49 - کد خبر: 54317
عکس

نصر: تیم ملی فوتبال ایران با برتری سه بر صفر مقابل سوریه و ادامه روند تحسین‌برانگیز خود در آستانه صعود به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قرار گرفت.

به گزارش نصر، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه عصر امروز سه‌شنبه در هفته ششم مرحله مقدماتی جام‌جهانی در منطقه آسیا به میهمانی سوریه ‌رفت و با ارائه نمایشی سراسر هجومی به برتری سه بر صفر رسید.
این دیدار به میزبانی سوریه اما در شهر امان پایتخت اردن و در ورزشگاه «ملک عبدالله ثانی» برگزار شد. قضاوت بازی را داورانی از چین برعهده داشتند.
نکته جالب این دیدار، حضور هواداران سوریه‌ای در بخشی از ورزشگاه بود که به حمایت از این تیم پرداختند.
دراگان اسکوچیچ تیم ایران با چند تغییر نسبت به دیدار قبلی وارد میدان کرد. با این حال تیم کشورمان برای رسیدن به برتری و هموار کردن مسیر صعودش، کا را تهاجمی آغاز کرد.
سوریه هم که هنوز طعم پیروزی را در این مرحله نچشیده و شانس بسیار اندکی حتی برای حضور در پلی‌آف دارد، طبق معمول با روشی تدافعی وارد بازی شد و امید به ضد حملات و ارسال از جناحین داشت.
در دقیقه ۱۷ اولین فرصت گلزنی ایران ایجاد شد که ضربه تماشایی «احمد نوراللهی» با بدشانسی تبدیل به گل نشد.
اکثر دقایق بازی در میانه میدان در جریان بود و هافبک‌ها در ابتدا درتلاش برای تخریب بازی حریف بوده و سپس حملات را طراحی می‌کردند.
در دقیقه ۳۳ پاس پشت مدافعان و تماشایی «وحید امیری» به «سردار آزمون»‌ رسید و این مهاجم با کنترل مناسب و بغل پای تمام کننده، گل نخست ایران را به ارمغان آورد.
در دقیقه ۳۸ توپ به دست مدافع سوریه برخورد کرد و «ما نینگ» داور چینی پس از استفاده از سیستم VAR برای ایران اعلام پنالتی کرد.
«احسان حاج‌صفی» کاپیتان تیم ایران پشت توپ ایستاد و گل دوم ایران را به نام خود ثبت کرد.
در دقیقه ۴۳ ضربه تماشایی‌«محمد المواس» به تیرک دروازه تیم کشورمان برخورد کردو تبدیل به گل نشد.
در نهایت نیمه نخست این دیدار با برتری دو بر صفر تیم کشورمان به اتمام رسید.
تیم ایران نیمه دوم را تهاجمی آغاز شد و تیم تحت هدایت اسکوچپچ همچنان بر روند بازی تسلط داشت.
در دقیقه ۶۲ «وحید امیری» با تیزهوشی توپ را از مدافع حریف گرفت و آزمون را در آستانه گلزنی قرار داد که این مهاجم نتوانست دروازه خالی سوریه را باز کند.
در ادامه، ۲ شوت تماشایی نوراللهی با واکنش‌های خوب دروازه‌بان حریف مواجه شد و راهی به دروازه پیدا نکرد.
در دقیقه ۸۸ «علی قلی‌زاده»‌ با حرکتی انفرادی و از پیش‌رو برداشتن چند مدافع سوریه موفق شد گل سوم ایران را به نام خود نوشته و برتری ایران را ثبیت کند.
در نهایت تیم ایران با این پیروزی به امتیاز ۱۶ رسید تا همچنان صدرنشین مطلق گروه بوده و از چهار بازی بعدی خود برای صعود به جام‌جهانی تنها نیاز به ۳ امتیاز داشته باشد.
هم اکنون در این گروه، کره‌جنوبی با ۱۴ امتیاز دوم است، امارات با ۶ امتیاز در رتبه سوم جای گرفته و لبنان با ۵، عراق با ۴ و سوریه با ۲ امتیاز در رتبه‌های بعدی هستند.
بازی بعدی ایران، هفتم بهمن ‌ماه مقابل عراق و در ورزشگاه‌ آزادی خواهد بود که تیم کشورمان می‌تواند با برتری در این دیدار خیلی زودتر از پایان مسابقات، جشن صعود بگیرد.
ترکیب سوریه
خالد الحاج عثمان، عمرو میدانی، عمرو جنیات(محمد ریحان)، عمر السوما، محمود المواس، ثائر کروما، احمد الاشقر، خالد کرد اوغلی(محمود باهر)، فهد الیوسف، محمد العنز و موید الخولی
ترکیب ایران
امیر عابدزاده، صادق محرمی، احسان حاج صفی(میلاد سرلک)، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌الهی(اللهیار صیادمنش)، امید نورافکن، احمد نورالهی، وحید امیری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی قلی‌زاده(مهدی قایدی) و سردار آزمون.
انتهای پیام/

پژوهشیار