اختصاصی نصر/

پشت پرده تعطیلی متروی تبریز!/ کاسه ای زیر نیم کاسه است

1400/08/25 - 17:46 - کد خبر: 54309
مترو تبریز

نصر: متروی تبریز امروز به دلایل فنی در حالی تعطیل شد که پیگیری های خبرنگار نصر حکایت از ماجراهایی دیگر دارد.

به گزارش نصر، تعطیلی یک روزه متروی تبریز که به اذعان مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو احتمالا فردا نیز تعطیل باشد؛ ظن و گمان ها مبنی بر وجود دلایلی دیگر علاوه بر مسایل فنی در تعطیلی مترو را دوچندان می کند.
بر اساس بررسی های خبرنگار نصر بدهی شرکت بهره برداری متروی تبریز به شرکت بیمه ای طرف قرارداد از بابت بیمه تمام خطر خط یک متروی تبریز آنچنان بالا رفته است که شرکت بیمه ای دیگر توان تقبل تعهدات خود را ندارد و یکی از دلایل اصلی تعطیلی متروی تبریز موضوع بدهی شرکت بهره برداری متروی تبریز به شرکت بیمه ای طرف قرار داد است.
روح الله دهقان نژاد؛ رئیس کمیسیون تحقیق و نظارت شورای اسلامی شهر تبریز نیز با تایید این خبر افزود: تعطیلی ناوگان متروی کلانشهر تبریز با ظرفیت جابجایی بالغ بر 11 هزار نفر مسافر به دلیل ناتوانی در پرداخت حق بیمه قابل توجیه نیست.
وی ادامه داد: متاسفانه اتفاقات ناگواری در سازمان قطار شهری تبریز در حال وقوع است که امیدوریم به زودی حل شوند.
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز اذعان داشت: اعضای شورای شهر تبریز در خصوص وضعیت سازمان قطار شهری تبریز حساسیت خاصی دارند و در آینده نزدیک موضوعات بیشتر رسانه ای خواهد شد.
بهرام فرهخت مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تبریز نیز در گفت و گو با خبرنگار نصر ضمن تایید ضمنی بدهی این شرکت به شرکت بیمه طرف قرار داد افزود: دلیل اصلی تعطیلی متروی تبریز فنی است اما موضوع بیمه نیز مطرح است.
وی ادامه داد: متروی تبریز ماه هاست که با مشکلات عدیده مالی مواجه است به همین دلیل بروز چنین مشکلاتی نیز محتمل است.
فرهخت در پاسخ به این سئوال خبرنگار نصر که آیا تعطیلی مترو با این حجم مسافر امری معمول است؛ گفت: بله همانگونه که سایر ناوگان های حمل و نقل نیاز به تعمیر و بازسازی کلی دارند؛ مترو نیز از این قاعده مستثنی نیست.
گزارش خبرنگار نصر می افزاید، اتفاقاتی که در سازمان های قطار شهری و بهره برداری قطار شهری تبریز و حومه رخ می دهد طبیعی نیست؛ خبرهای ناگواری مبنی بر احتمال واگذاری سهمیه واگن های تبریز به سایر شهرهای کشور به گوش می رسد که در صورت رخ دادن آن باید شاهد بارگیری تعدادی از واگن های متروی تبریز به سمت شیراز، اصفهان و مشهد باشیم.
امیدواریم شهردار جدید تبریز که در هفته های اخیر نشان داده است در مقابل تهدید ها و فشارها رویکرد فساد ستیزی در مدیریت خود را ادامه خواهد داد و از حمایت امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی نیز برخوردار است موضوع متروی تبریز و فجایعی که در آن در حال رخ دادن است را به سرعت مدیریت و اصلاح کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار