مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان:

وضعیت سلامت مدارس آذربایجان‌شرقی به طور جدی نظارت و ارزیابی می‌شود

1400/08/25 - 16:17 - کد خبر: 54300
جعفر پاشائی

نصر: مدیرکل آموزش‌ و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: وضعیت سلامت مدارس استان به طور جدی نظارت و ارزیابی می‌شود.

به گزارش نصر، جعفر پاشایی روز سه‌شنبه، ۲۵ آبانماه در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: باید واحدی تحت عنوان کمیته‌ی سلامت در شورای مدرسه وضعیت بهداشتی و نحوه‌ی حضور دانش آموزان در مدارس را بررسی و در قالب مصوبه صورت‌جلسه کند.
وی با تاکید بر جدیت و نظارت دقیق در جهت محروم نماندن دانش آموزان از چرخه‌ی آموزش، تاکید کرد: الگوی بازگشایی مدارس فصل الخطاب مصوبه‌ی ستاد ملی کرونا است.
وی افزود: باید نحوه‌ی حضور دانش آموزان در مدارس با نظارت واحدهای آموزشی و مصوبه‌ی شورای مدرسه به‌صورت دقیق مشخص باشد.
پاشایی خاطرنشان کرد: هیچ واحد آموزشی مجاز به تفسیر مصوبه‌ی ستاد ملی کرونا و دستورالعمل های وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی و ... نیست و در صورت ابهام باید از مسئولین واحدها در نواحی، مناطق و ستاد استان رفع ابهام کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین با بیان اینکه هماهنگی بین بخشی لازمه‌ی پیشبرد اهداف و تحقق اهداف مجموعه است، افزود: با عنایت به اینکه بازه‌ی زمانی آموزش‌های مجازی و حضور دانش‌آموزان در منازل طولانی شده است، برنامه‌ریزی و توجه ویژه به آسیب‌های اجتماعی این موضوع باید مد نظر باشد.
رویکرد آموزش و پرورش برای بازگشایی ها  آرام، تدریجی و اقتضایی خواهد بود
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه رویکرد آموزش و پرورش برای بازگشایی ها را آرام، تدریجی و اقتضایی عنوان کرد و گفت: بر این اساس و بنا به مصوبه‌ی ستاد کرونا مدارس با جمعیت کمتر از ۱۵ نفر و همچنین دروس کارگاهی هنرستان‌ها از سوم مهر کلاس‌های خود را حضوری برگزار می‌کنند.
عاشور اکرمی ادامه داد: بر اساس مصوبه دیگر این ستاد، مدارس دوره دوم متوسطه از ۱۵ آبان‌ماه با رعایت دستورالعمل و اخذ مجوز مدارس از ادارات آموزش و پرورش فعالیت حضوری خود را آغاز می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: نحوه‌ی فعالیت مدارس ابتدایی و دوره اول متوسطه نیز بنا بر مصوبه همین ستاد با رعایت دستورالعمل و اخذ مجوز از اول آذر خواهد بود.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات  اداره کل نیز در این جلسه گفت: امسال در ارزیابی سازمان مدیریت استان، آموزش‌ و پرورش آذربایجان‌شرقی در شاخص‌های عمومی و اختصاصی بین ۵۷ دستگاه رتبه اول را کسب کرده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش آذربایجان‌شرقی، علی مظفری افزود: همچنین در ارزیابی ستادی ادارات کل، آموزش‌و پرورش استان‌های سراسر کشور ما به رتبه پنج ارتقا یافتیم که نسبت به سال گذشته آذربایجان رتبه عالی را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار