یادداشت/

لزوم حفظ سرمایه اجتماعی «نصر نیوز»

1400/08/25 - 09:44 - کد خبر: 54260
هادی دهقانی

نصر: امروز چهاردهمین سالروز تاسیس پایگاه خبری تحلیلی نصر نیوز است.

با آنکه نصر یک رسانه مستقل بوده و به هیچ ارگانی وابستگی ندارد در این مدت به‌عنوان پر مخاطب ترین و موفق‌ترین رسانه دیجیتالی و پایگاه خبری شمالغرب کشور به چند دلیل عمده در این عرصه موفقیت‌های قابل توجهی کسب کرده است. استفاده از نظرات و تحلیل‌های صاحبنظران و کارشناسان تخصصی در حوزه های مختلف که آگاه و مسلط به مسائل روز هستند و نظرخواهی از آنان و تحلیل های به روز و همچنین اطلاع رسانی در سریع ترین زمان ممکن از رویدادها بدون جهت گیری سیاسی از دلایل موفقیت برای نصر نیوز محسوب می‌شود.
همچنین صرف‌نظر از اینکه شکل گرافیکی  و قاب تصویری این پایگاه خبری نسبت به سایر خبرگزاری ها مناسب‌تر و از شرایط قابل قبول تری برخوردار است، اطلاع‌رسانی به موقع و جامع به همراه ارائه تحلیل‌های کارشناسی از اخبار سیاسی، اجتماعی و شهری در کوتاه‌ترین زمان، از دیگر عوامل موفقیت این پایگاه خبری در جذب مخاطبان ویژه و همچنین کسب رتبه اول در میان رسانه های شمالعرب کشور است. از طرف دیگر، عبور موفق این پایگاه خبری از فراز و فرودهای اقتصادی و سیاسی کشور طی۱۴  سال اخیر، سابقه درخشانی را برای آن رقم زده و باعث شده هم‌اکنون نصر نیوز از مخاطبانی یکدست و همیشگی برخوردار باشد که تعداد آنها روز به روز در حال افزایش است. این در حالی است که اگر سیاست‌گذاران و تصمیم‌سازان و مدیران استانی به این پایگاه خبری به‌عنوان نبض اطلاع‌رسانی و منبع معتبر تحلیل‌های مسائل منطقه ای به ویژه استانی نگاه ویژه‌ای داشته باشند می‌توانند از تذکراتی که در قالب نظریات کارشناسی و همچنین در قالب گزارش و یا نظر مخاطبان و شهروندان در مورد مسائل روز در آن درج می‌شود، در جهت بهبود امور استفاده کنند.
آنچه مسلم است اینکه نصرنیوز در روند ۱۴  ساله فعالیت خود تا به امروز تحلیل‌ها و هشدارها و گزارش های قابل قبولی را در مورد مسائل استان به مسوولان ارائه کرده است اما در مورد اینکه تا چه اندازه تصمیم‌گیران و سیاست‌گذاران به ویژه مدیران استان این سیگنال‌ها را جدی گرفته و در سیاست‌ها اعمال کرده‌اند، نمی‌توان قضاوت مشخصی کرد. در ادامه روند فعالیت حرفه‌ای نصر نیوز حفظ اعتمادی که هم‌اکنون از ناحیه مخاطبان این پایگاه خبری وجود دارد، مهم‌ترین تکلیفی است که می‌توان برای روزها و سال‌های بعد حیات این پایگاه خبری، برشمرد. هم‌اکنون نصر نیوز از ضریب قابل قبولی از اعتماد بین مخاطبانش برخوردار است که مدیران و کارکنان این پایگاه باید این اعتماد را به‌عنوان اصلی‌ترین سرمایه حرفه‌ای خود حفظ کرده و آن را ارتقا دهند. چرا که این سرمایه اجتماعی به آسانی به دست نیامده است. به هر حال ضمن تبریک ۱۴ سالگی نصر، برای همکاران عزیزم در نصر نیوز ، برای مدیر پرتلاش این پایگاه خبری جناب مهندس امیر کریم زاد شریفی آرزوی موفقیت بیشتر دارم...
امیدوارم گام هایشان در راه خطیر اطلاع رسانی همواره استوار باشد.
هادی دهقانی – روزنامه نگار و نویسنده
انتهای پیام/
 

پژوهشیار