رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی خبرداد:

دانشگاه آزاد اسلامی تبریز جز پنج واحد برتر کشور است/ تحصیل 600 دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد تبریز

1400/08/24 - 12:30 - کد خبر: 54175
نشست خبری

نصر: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز جز پنج دانشگاه کشور و از لحاظ رتبه پژوهشی نیز جز پنج ردیف اول در سامانه علم سنجی کشور است که هفت استاد را در بین دو درصد دانشمندان جهان اسلام پرورش داده است.

به گزارش نصر، "عزیز جوانپور" در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز اظهار کرد: دانشگاه آزاد به عنوان دانشگاه برتر در حوزه‌های مختلف پژوهشی و فناوری فعالیت‌های چشمگیری را انجام داده است.
وی به  اتمام پروژه‌های ناقص اعم از بیمارستان امام سجاد و دامپزشکی اشاره کرد و افزود: در دانشگاه آزاد تبریز دو دانشگاه غیر پزشکی و واحد پزشکی تبریز وجود دارد.
وی تصریح کرد: دانشکده دندانپزشکی نیز بخاطر عدم تشکیل هیأت علمی و تنها خرید تجهیزات کلینیک در آستانه تعطیلی بود و وزارت علوم اعلام کرده بود که به واحد تبریز دانشجو نخواهد داد، اکنون نواقصات آن رفع و برترین دانشکده دندانپزشکی شمال‌غرب است و کلینیک تخصصی آن نیز در مرحله راه اندازی است که پس از کسب مجوز از وزارت بهداشت بصورت رسمی افتتاح می شود.
جوانپور افزود: دانشگاه آزاد واحد تبریز یکی از پنج دانشگاه برتر کشور است و از لحاظ رتبه پژوهشی نیز جز پنج ردیف اول در سامانه علم سنجی کشور هستیم و علاوه بر این جز پنج دانشگاه کشور هستیم که هفت استاد را در بین دو درصد دانشمندان جهان اسلام داریم.
وی ایجاد سراهای نوآوری و مراکز رشد را از دیگر اقدامات دانشگاه آزاد در چهار سال گذشته عنوان کرد و گفت: برنامه هی علمی حوزه آبریز دریاچه ارومیه و نیز برنامه علمی چرم و کفش بخش دیگری از عملکرد دانشگاه بوده و جز یکی از سه واحد برتر حوزه فرهنگی کشور نیز انتخاب شده ایم و علاوه بر این موارد در بحث جذب دانشجوی خارجی نیز مؤفق عمل کرده ایم به گونه ای که در حال حاضر ۶۰۰ دانشجوی خارجی داریم که بیشتر این دانشجویان از کشورهای ترکیه و آذربایجان بوده اند و اگر همه گیری کرونا اتفاق نمی افتاد به طور حتم این آمار اکنون بیش از یک هزار دانشجو بود.
وی اذعان کرد: و در نتیجه اقدامات صورت گرفته اکنون بیمارستان اما سجاد (ع) استقلال مالی یافته و همچنین شاهد افزایش دو برابری مدارس سما هم به لحاظ تعداد و هم آمار دانش آموزان هستیم که این امر بواسطه استفاده از فضاهای راکد محقق شده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در خصوص نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه آزاد در سال تحصیلی جدید نیز گفت: به طور حتم با برگزاری حضوری برای انجام آموزش‌های عالی مؤافق هستیم و در شهرهای آبی از ابتدای ماه آینده کلاس‌ها با حضور دانشجویان برگزار خواهد شد و کلاس‌های عملی نیز به صورت حضوری برگزار خواهد شد و تمام موارد بهداشتی نیز در برگزاری این کلاس‌ها رعایت خواهد شد و البته که در شهرهای زرد و قرمز کرونایی باید ملاحظات لازم برای جلوگیری از شیوع مجدد بیماری صورت گیرد چرا که در حال حاضر در وضعیت شکننده ای در مورد شیوع موج سوم قرار داریم.
وی سپس افزود: تلاش بر این است تا دانشگاه آزاد اسلامی را به تأثیر گذارترین دانشگاه تبدیل کنیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار