استاندار اردبیل؛

استان اردبیل آزمونه (پایلوت) راه اندازی مدارس معارف اسلامی کشور می‌شود

1400/08/23 - 12:29 - کد خبر: 54142
سید حامد عاملی

نصر: استاندار اردبیل با اشاره به اینکه اردبیل آزمونه (پایلوت) راه‌اندازی مدارس معارف اسلامی در کشور می‌شود، گفت: راه‌اندازی اینگونه مراکز آموزشی در تربیت و پرورش دانش‌آموزان موثر است.

به گزارش نصر، سید حامد عاملی در نشست با مشاور رئیس و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مجموعه استانداری و دستگاه‌های اجرایی اردبیل برای رشد و تعالی آموزشگاه‌های اسلامی و معارف دینی نهایت همکاری را با مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی خواهد داشت.
وی ادامه داد: باورهای دینی در دوران نوجوانی شکوفا می‌شود و یکی از اهداف ما شکوفا کردن رفتارهایی متناسب با متون آموزشی و اسلامی در مقاطع تحصیلی در نوجوانان است باید در این رابطه برنامه ریزی لازم را داشته باشیم.
عاملی بیان کرد: تعلیم و تربیت صحیح آگاهی و دانایی را به دنبال داشته و در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز نقش اساسی دارد، در حقیقت تعلیم و تربیت رهایی انسان از جهالت بوده که رهایی از بی‌سوادی نیز خود یک توسعه محسوب می شود.
وی با بیان اینکه استان اردبیل در شاخص های فرهنگی و اقتصادی باید پیشرفت کند، افزود: با صرف هزینه های کلان در حوزه فرهنگ و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی آن طور که باید پیشرفتی حاصل نشده در این حیطه آماده همکاری با مراکز علمی و دانشگاه ها هستیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار