گزارش/

طعم تلخ بیکاری نجات غریق‌ها/ ناجیان غریق در دریای مشکلات غرق شدند

1400/08/23 - 12:14 - کد خبر: 54137
نجات غریق

نصر: آذربایجان شرقی ۱۲۰۰ نفر نجات غریق دارد که با شیوع ویروس کرونا، این قشر با معضل بیکاری و تعطیلی استخرها روبرو شده‌اند.

به گزارش نصر، ورزش شنا طرفداران زیادی دارد و افراد بسیاری به عنوان ناجیان غریق، سال‌های متمادی است که در استخرها مشغول به فعالیت هستند.
متأسفانه با شیوع ویروس کرونا بر مشکلات ناجیان غریق در استخرها نیز افزوده شد؛ به گونه‌ای که آنها علاوه بر نبود بیمه، طعم بیکاری را نیز در سایه ویروس کرونا چشیدند و در دریای مشکلات معیشتی غرق شدند.

اوضاع مالی استخرها اسفناک است
مدیر یکی از استخرهای تبریز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: اوضاع مالی استخرها واقعاً اسفناک است؛ در این دو سال اخیر، علی رغم ثبت درخواست برای وامی که جزو تسهیلات کرونایی بود هیچ مسئولی برای جویا شدن از حال کارکنان بیکار شده سری به استخرها نزده است.
با شیوع ویروس کرونا، مجبور به پرداخت قبوض و هزینه کرد برای نگهداری استخرها هستیم بابک نراقی اصل ادامه داد: مدیران استخرها سرمایه زندگی خود در این راه هدر داده‌اند و جالب است بدانید وامی که هنوز پس از دوسال به دست ما نرسیده است بازپرداخت آن ۱۲ درصد است.
وی به عدم رسیدگی متولیان ورزش به مسائل استخرداران اشاره کرده و افزود: با شیوع ویروس کرونا، مجبور به پرداخت قبوض و هزینه کرد برای نگهداری استخرها هستیم.
مدیر استخر کوثر تبریز بیان کرد: متأسفانه با شیوع ویروس کرونا وضعیت خوبی نداریم و درآمد حاصل در این شرایط کرونایی، به هیچ وجه کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد.
نراقی اصل ادامه داد: تورم و گرانی موجب افزایش چندین برابری در دو سال اخیر شده است و متأسفانه با وجود چنین تورمی، قیمت بلیط استخرها تغییر نیافته و از سویی نهادهای قیمت گذار، اجازه افزایش قیمت متناسب با تورم را نمی‌دهند.

یک هزار و 200 نفر در سطح آذربایجان شرقی دارای کارت نجات غریق هستند
رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان آذربایجان شرقی نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: در سطح استان آذربایجان شرقی، بیش از یک هزار و 200 نفر دارای کارت غریق نجاتی هستند اما متأسفانه در دو سال اخیر با شیوع ویروس کرونا، این قشر با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم کرده‌اند.
در دو سال اخیر با شیوع کرونا، این قشر با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم کرده‌اند ساناز پورخورشیدی ادامه داد: طبق مکاتبات فدراسیون با وزارت ورزش و جوانان، غریق نجاتی به عنوان شغل شناخته شده است.
وی بیان کرد: از این رو مدیران استخرها موظف هستند تا نسبت به بیمه ناجیان اقدام کنند تا در شرایط بحرانی که استخرها را به تعطیلی می‌کشاند به شغل‌های دیگری روی نیاورند.
یکی از ناجیان استخر نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: تعداد بسیاری از ناجیان در استخرها بیمه نیستند و با شیوع ویروس کرونا نیز به تدریج کار خودمان را از دست داده‌ایم.

شیوع ویروس کرونا و بیکاری
احمدی ادامه داد: در حال حاضر که هنوز ویروس کرونا هم‌چنان می‌تازد و تکلیف استخرها چندان مشخص نیست، هیچ مدیر استخری اقدام به جذب ناجیان نمی‌کند و ادعا دارد که ناجیان خود استخر هم برای آنان زیادی هستند.
وی بیان کرد: حدود ۷ سالی می‌شود که به عنوان شغل دوم در یکی از استخرهای تبریز فعالیت دارم اما متأسفانه با شیوع ویروس کرونا و استقبال کم شهروندان، ما نیز با مشکلات بسیاری روبرو شده‌ایم.
در حال حاضر اوضاع مالی استخرها اسفناک است و با شیوع ویروس کرونا نیز روال عادی فعالیت استخرها دگرگون شده است و حتی ناجیان غریق، از کار بی کار شده‌اند.
نبود بیمه و هزینه‌های گزاف استخرها در دوران شیوع ویروس کرونا از دیگر مشکلات به وجود آمده است که نیازمند رسیدگی و توجه مسئولان ذی ربط است.

وحید یوسفی
انتهای پیام/

پژوهشیار