خبر/

زنجان نخستین استان سرد کشور به ثبت رسید

1400/08/23 - 11:14 - کد خبر: 54132
برف پاییزی

نصر: کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان، گفت: زنجان با میزان دمای ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر به عنوان سردترین مرکز استان کشور به ثبت رسید.

به گزارس نصر، حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: با توجه به کاهش میزان دمای هوا، مردم زنجان طی روزهای اخیر شب‌های سردی را سپری می‌کنند و در حال حاضر نیز دمای فعلی شهر زنجان ۱ درجه سانتیگراد زیر صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.
وی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه با دمای ۸ درجه سانتیگراد زیر صفر و چورزق از توابع شهرستان طارم نیز با دمای ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین ایستگاه های هواشناسی این استان به ثبت رسیدند. 
سلطانی، با بیان اینکه در این ساعت از روز آسمان زنجان صاف و وضعیت جوی پایدار و در برخی مناطق نیز به صورت مه آلود می باشد بطوریکه در خدابنده و گرماب میزان دید افقی به حدود ۲۰۰ متر رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: از فردا /دوشنبه/ افزایش پوشش ابر در این استان را خواهیم داشت و روز سه شنبه نیز بارش پراکنده برف و باران به ویژه در ارتفاعات زنجان پیش بینی می شود و شاهد وزش باد نسبتا شدید نیز خواهیم بود.
سلطانی با بیان اینکه روز چهارشنبه نیز شرایط آب و هوایی این استان پایدار خواهد بود، افزود: امروز بیشینه دمای هوای این استان روند افزایشی خواهد داشت اما از روز سه شنبه تا پایان هفته، مجدد هوای سرد حاکم خواهد شد و میزان دماها به زیر صفر رسیده و بین ۴ تا ۶ درجه سردتر خواهد شد.  
در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود. 
انتهای پیام/

پژوهشیار