رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس:

ایدم و تراکتورسازی تبریز ظرفیت توسعه بیشتر را دارند

1400/08/21 - 10:38 - کد خبر: 54037
بازدید نمایندگان

نصر: رییس مجمع نمایندگان مجلس در آذربایجان شرقی گفت: امسال تولید انواع موتورهای دیزلی در شرکت ایدم تبریز نسبت به سال گذشته بیش از ۱.۲ برابر افزایش یافته و تراکتورسازی روند توسعه ای خود را طی می کند اما ظرفیت توسعه بیش از این را هم دارند.

به گزارش نصر، محمد حسین فرهنگی در حاشیه بازدید جمعی از اعضای هیئت رییسه مجلس و کمیسیون صنایع معادن از شرکت ایدم، تراکتورسازی  و یکی از شرکت های دانش بنیان تولید بردهای الکترونیکی در تبریز، اظهار کرد: شرکت ایدم با ارتقای تکنولوژی خود را بالاکشیده و بازار داخلی را تغذیه می کند؛ بر این اساس صنایع خودروسازی سنگین کشور اکنون با توانمندی این شرکت جایگاه ویژه ای در منطقه دارد و کمیسیون صنایع و معادن مجلس  هم حمایت های خود را دریغ نخواهد کرد. 
وی ادامه داد: امسال بیش از پنج هزار و ۳۰۰ دستگاه موتور دیزلی در این شرکت تولید و به بازارهای داخلی و خارجی ارسال شده است.
کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از واحدهای صنعتی و صنایع آذربایجان شرقی حمایت می کند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد نیز در این بازدیدها گفت: شرکت ایدم تبریز به رغم اینکه در دوران تحریم متحمل زیان انباشته شده بود، اما در یکی دو سال اخیر توانسته با حرکت های جهشی از مرحله زیان دهی عبور کرده و به مرحله سوددهی برسد و افق های روشنی را ترسیم کرده است. 
مهدی عسگری اظهار کرد: ایدم بخش اعظمی از نیازهای داخلی برای موتورهای دیزلی را تامین می کند و با کیفیت و استانداردهای جهانی تولیداتش را تطبیق داده است. 
وی همچنین با اشاره به ظرفیت های گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز گفت: این گروه صنعتی نیز به رغم تحریم ها توانسته روندهای توسعه ای خود را طی کند و به رغم شناخته شده بودن این کارخانه توفیقات آن نیز باید بیش از این اعلام شود. 
عضو صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت دانش بنیان مورد بازدید هم که در حوزه صنایع الکترونیک و تولید بردهای مختلف الکترونیکی فعالیت می کند، موفقیت های فوق العاده داشته،به طوری که بردهای وارداتی را که اکنون نیز برخی وارد می شوند، با طراحی متخصصان داخلی تولید می کند و کیفیت تولیدات را در حد تکنولوژی و استانداردهای روز دنیا به پیش می برد. 
وی ادامه داد: این شرکت دانش بنیان تکمیل زنجیره تولید در ساخت بردهای الکترونیکی از طریق تامین مواد اولیه را در برنامه خود دارد و بر این اساس مقرر شد کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی حمایت های لازم را از مطالبات این واحدهای صنعتی انجام دهد تا روند رو به رشد خود را ادامه دهند. 
به گزارش ایرنا، پنج نفر از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با دعوت رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی به منظور آشنایی با توانمندی های صنایع آذربایجان شرقی و بررسی موانع، مشکلات و صادرات محصولات صنعتی استان از واحدهای تراکتورسازی، ایدم و آذرپارلا بازدید کردند.
انتهای پیام/

پژوهشیار