گزارش «نصر» از جلسه علنی امروز عصر شورای شهر؛

هشدار به اکانت های فیک شهرداری / تعهد داده ام برای شهر کار کنم

1400/08/19 - 12:08 - کد خبر: 53990
شورای شهر

نصر: شهردار کلانشهر تبریز به سوالات اعضای شورا پاسخ داد.

به گزارش نصر، عصر روز سه شنبه 18 آبان در بیست و چهارمین جلسه فوق‌العاده علنی شورای شهر تبریز "عباس رنجبر" به سوالات و تذکرات اعضای شورای شهر پاسخ داد.
در ابتدای جلسه سوال "پرویز هادی" توسط دبیر جلسه قرائت شد.
هادی پرسیده بود: علت اصرار جناب شهردار در بکارگیری نیروهای سایر ادارات در امورات دفتری چیست؟ آیا شهرداری با این وسعت و گستردگی، کارمند شایسته‌ای برای اداره این قبیل کارها ندارد؟
شهردار پاسخ داد: موضوع اول این است که، مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم سرفصل هایی از علم و پژوهش اعلام کرده‌اند، دومین سرفصل به معنویت و اخلاق اختصاص یافته است؛ سرفصل سوم، اقتصاد به عنوان نکته کلیدی قوی است و سرفصل چهارم، عدالت و مبارزه با فساد است که می‌فرمایند این دو لازم و ملزوم هم هستند.
رنجبر ادامه داد: مبارزه با فساد تاوان و هزینه‌هایی خواهد داشت، من بخاطر آرامش شهر و شهرداری سکوت کردم.
وی افزود: سرفصل پنجم را استقلال و آزادی اعلام کرده‌اند و سرفصل هفتم سبک زندگی است که بر تبعیت از سبک ملی و اسلامی توصیه می‌کنند.
شهردار تاکید کرد: بیانیه گام دوم را به بکارگیری نیروهای جوان محدودکردن، اجحاف در مورد بیانیه گام دوم انقلاب است.
وی گفت: از سوالات استقبال می‌کنم، اما سوالاتی که به من داده‌اند براساس آیین‌نامه باید در قالب تذکر می‌بود و اگر به تذکرات بی‌توجهی می‌شد در مرحله دوم در قالب سوال مطرح می‌شد و بنده موظف بودم تا ده روز به سوالات پاسخ دهم.
وی در ادامه با اشاره به بکارگیری نیروی مامور خدمت گفت: بحث بکارگیری نیروی مامور به خدمت یکی از راهکارها، برای تامین نیروهای متخصص سازمانهاست و قانون هیچ منع و محدودیتی بر آن لحاظ نکرده است.
وی ادامه داد: 18 نفر که در دفتر شهرداری کار می‌کرد را به چهار نفر رسانده ام!
رنجبر افزود: براساس اختیارات قانونی مامور به خدمت را آورده ام که حتی هیئت دولت نیز ممنوع نکرده است، جالب اینجاست که تا عید حقوق این شخص را اداره ارشاد اسلامی می دهد.
وی در پایان اولین سوال گفت: قطعا در شهرداری نیرو های خوبی وجود دارد، اینکه حتما باید در بین 14 هزار نفر شخصی را پیدا کنم که مورد اعتمادم باشد متاسفانه من پیدا نکرده ام، اما قطعا وجود دارد، فردی که به حوزه مدیریت شهرداری از ارشاد اورده‌ایم سال‌ها مشاور آقای دبیری بودند و رزومه پری دارند.
دومین سوال از سوی رئیس شورا بود.
وی در پاسخ به سوالات برگی گفت: کسانی که معرفی کرده ام همه آنها پاکدست هستند، رسول جوانعلی آذر از سال 60 کار فرهنگی انجام می‌دهد، مجموعه های خارج از شهر از من بابت این اقدام تقدیر کرده اند.
وی‌ در تایید جوانعلی آذر از نگاه دیگران خارج از شهرداری گفت، یکی از علمای طراز اول تبریز در این باره گفت: اینکه شما رسول جوانعلی آذر را کشف کرده اید برای چهار سال برنامه فرهنگی شما کافی است.
وی در ادامه خطاب به اعضای شورا گفت:38 روز است که رسما در شهرداری کار میکنم، 7 روز آن را در شورا بودم و 8 روز هم تعطیل رسمی بوده است! برای پیشرفت شهر باید به همدیگر کمک کنیم.
وی اضافه کرد: آقای جوانعلی آذر اولین هسته طرح بسیج دانش آموزی را در شهر ایجاد کرده اند، بیش از 30 مورد از عملکرد ایشان موجود است.
وی درباره "نواداد" گفت: نواداد جز متخصص ترین های حمل نقل این شهر است، 8 سال کارشناس حمل و نقل شهری بوده است، جزو هیئت علمی دانشگاه بوده است.
شهردار تاکید کرد: از تمامی کسانی که آورده ایم برنامه می‌خواهیم.
وی درباره نواداد گفت: از مسئولین رسمی شهر گفته اند اینکه ایشان را آورده اید کار بزرگي کرده اید.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری تصریح کرد: جوان از کجا تجربه کسب کند؟ جوانان از کجا باید شروع کنند؟ اینکه می‌گویند مسئولین باید تجربه مدیریتی باشد پس چطور می‌خواهیم جوان را منصوب کنیم؟
وی در واکنش به انتصاب های مسئله دار گفت: انتصاب مسئله دار در شهر نداریم، انتصاب همه ما مسئله دار است، اینها برای من شرط نیست مهم برای من کار است، از تمامی کسانی که آورده ام کار میخواهم.
وی افزود: من تعهد داده ام که برای شهر کار کنم، بعد از مردم در مقابل اعضای شورا تعهد داده ام، نمی‌شود که هم کار بخواهیم هم نفر را تعیین کنیم.
رنجبر گفت: 11 نفر از اعضای شورا هیچ کدام از من چیزی نخواسته اند، اینجا تبریز است! همین الان همه چیز پخش می شود، خیلی ها خواسته هایی از من داشته اند اما نخواهم داد.
شهردار اضافه کرد: هیچ شخص مسئله داری نداریم، تمامی کسانی که منتصب کرده ام از شخص بنده مومن تر هستند،
با وجود اینکه دوبار از آنها استعلام کرده ام باز بعنوان سرپرست منصوب کرده ام.
آخرین سوال از سوی "کاظم  زعفرانچی لر" بود.
شهردار در پاسخ گفت: تمامی مدارک آقای نامی درآورده شده است، سه سال و هشت ماه از خدمت ایشان مانده است که می‌توانند کار کنند.
وی ضمن ارائه گزارشی از یک ماه اخیر عملکرد شهرداری، گفت‌: میخواهم برای شهر کار کنم و این ریسک پذیر است و باید تاوان بدهم.
برگی در پایان گفت: استیضاح ضربه به شهر است، سوال از شهردار جز وظایف شورا است.
وی ادامه داد: اینکه از برخی جواب ها قانع نشدیم مبنی بر این نیست که سراغ استیضاح برویم.
برگی افزود: سوال همه اعضا در قالب تذکر است نه استیضاح.
"روح اله دهقان نژاد" از پایان وقت تمدید شده با اشاره به سوال و تذکر اعضای شورا از شهردار، گفت: این رویه قانونی است، پیشنهادم به حامیان و سوال کنندگان از شهردار این است که این رویه را ادامه دهند.
وی افزود: عملکرد آقای رنجبر کارنامه چهارساله ما خواهد بود، اگر عضو شورا تذکر یا مطلبی می گوید در جهت منافع شهری است.
دهقان‌نژاد در ادامه به اکانت های فیک شهرداری اشاره کرد و افزود: اکانت های فیک شهرداری تبریز حق ندارند علیه اعضای شورای شهر اقدام کنند، اطلاع دارم که اکانت ها و تبلت ها در کدام اتاق و دست چه کسی هستند!
رییس کمیسیون تحقیق و نظارت در رابطه با بیاینه گام دوم نیز، گفت: 41 بار در بیانیه گام دوم بحث جوان را آورده اند و گفته اند که منظور سن نیست؛ مردم تبریز از انتخاب های خودشان در شورا پیام دارند، رنج سنی شورا یک دهه پایین آمده است.
وی خطاب به اعضای شورا گفت: در اجرا حق دخالت نداریم.
وی در پایان ضمن درخواست از شهردار بابت اینکه سهمیه اتوبوس ها را زیاد کنیم و از تهران این سهمیه را بگیریم، ادامه داد: ساختمان شرکت واحد از دست می‌رود سریعا کاری کنیم، زمین این ساختمان تعارض دارد و حکم قلع گرفته اند.
از حواشی این جلسه بحث و گفتگوی "حکیمه غفوری" و "کاظم زعفرانچی لر" بود که غفوری در حین سخنرانی زعفرانچی از او خواست که جواب را کوتاه گفته و فرصت جلسه را نگیرد و به وقت مقید باشد، این بحث تا پایان جلسه ادامه یافت که در پایان زعفرانچی لر با انتقاد از غفوری به وی گفت چرا وقتی بقیه اعضا صحبت می کردند به آنها این تذکر را ندادید؟
انتهای پیام/

پژوهشیار