با پایان یافتن مأموریت؛

کپسول اسپیس ایکس چهار فضانورد را به زمین بازگرداند

1400/08/18 - 11:53 - کد خبر: 53917
فضانوردان

نصر: چهار فضانورد همراه کپسول کرو دارگون در آب‌های خلیج مکزیک فرود آمدند. به این ترتیب مأموریت ۶ ماهه آنها در ایستگاه فضایی بین المللی پایان یافت.

به گزارش نصر، کپسول دراگون مذکور شب گذشته از ایستگاه فضایی بین المللی جدا شد و ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد امروز به وقت گرینوویچ با چتر نجات در آب فرود آمد.
شین کیمبروگ، مگان مک آرتور (فضانوردان ناسا) توماس پسکه (فضانورد فرانسوی) و آکیهیکو هوشیده (فضانورد ژاپنی) با این کپسول به زمین بازگشتند. عملیات مذکور دومین مأموریت بلند مدتی است که اسپیس ایکس برای ناسا انجام داده است.
این خدمه در ماه آوریل به ایستگاه فضایی بین المللی سفر کردند و ۲۰۰ روز در آنجا اقامت داشتند. آنها طی اقامت خود در فضا چند راهپیمایی فضایی برای ارتقای ایستگاه فضایی بین المللی انجام دادند و علاوه بر آن روی چند پروژه تحقیقاتی نیز کارکردند.
در حال حاضر مارک وندرهی از ناسا و دو فضانورد روس در ایستگاه فضایی اقامت دارند. قرار است راجا چاری، تام مارشبورن و کایلا بارون همراه ماتیاس مائورر در مأموریت کر و۳ به ایستگاه فضایی بین المللی سفر کنند تا جایگزین خدمه کرو ۲ شوند.
مأموریت ارسال خدمه کرو ۳ چند بار به دلیل نامساعد بودن آب و هوا و همچنین مشکل پزشکی برای یکی از فضانوردان به تأخیر افتاده و اکنون قرار شده ساعت ۹ شب فردا به وقت آمریکا (۲ بامداد پنج شنبه به وقت گرینوویچ) انجام شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار