مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل؛

بیش از ۱۰۰ هزار مسافر از طریق فرودگاه اردبیل جابجا شدند

1400/08/18 - 11:35 - کد خبر: 53915
فرودگاه اردبیل

نصر: مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: در هفت ماه امسال بیش از ۱۰۰ هزار مسافر از طریق فرودگاه اردبیل جابجا شدند.

به گزارش نصر، محمد قصابی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه علاوه بر تهران به شهرهای مشهد و اهواز نیز از فرودگاه اردبیل پرواز انجام می‌شود، افزود: این تعداد مسافر با انجام هزار و ۵۰۰ پرواز از طریق فرودگاه اردبیل به نقاط مختلف جابجا شدند.
وی اظهار کرد: به طور میانگین هر هفته ۶۰ پرواز از فرودگاه اردبیل به مقصد تهران، مشهد و اهواز انجام می‌شود اما در روزهای اخیر بنا به دلایلی پرواز از فرودگاه اردبیل به مقصد اهواز متوقف شده است.
وی با اشاره به فعالیت ۲ فرودگاه اردبیل و پارس‌آباد در  استان  بیان کرد: هر هفته از فرودگاه پارس‌آباد  ۲ پرواز به مقصد تهران و بالعکس انجام می‌شود و این فرودگاه دارای باند، پارکینگ و ترمینال مسافری بوده و عملیات اجرایی احداث جایگاه سوخت‌رسانی آن نیز در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.
او با اشاره به وجود ۲ باند پرواز در فرودگاه اردبیل اضافه کرد:  عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل از سال ۹۷ شروع شده و تا یک ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.
 مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل افزود: برای نخستین بار در کشور از آسفالت پلیمری در فرودگاه اردبیل استفاده شده و پروژه به رغم تاخیر و تعلل با کیفیت مناسب تا آخر آذرماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.
 قصابی اظهار کرد: در صورت تامین تجهیزات مورد نیاز لغو پرواز در فرودگاه اردبیل ۶۰ درصد کاهش خواهد یافت.
وی از آمادگی فرودگاه اردبیل برای راه‌اندازی پرواز در مسیرهای مختلف خبر داد و بیان کرد: ما علاقه‌مند به دایر کردن پرواز به شهرهای جنوبی، کشورهای حاشیه خلیج فارس، ترکیه، جمهوری آذربایجان و سایر کشورهای همسایه هستیم که امیدواریم با بهره برداری از باند اصلی فرودگاه این امر تحقق یابد.
انتهای پیام/

پژوهشیار