مدیر منطقه هشت گاز کشور؛

برای مواجهه با افت شدید دما آمادگی داریم

1400/08/18 - 09:32 - کد خبر: 53900
گاز

نصر: مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز کشور گفت: آمادگی لازم برای مواجهه با شرایط ناشی از کاهش شدید دما پیش بینی و اقدامات لازم در این جهت انجام شده است.

به گزارش نصر، فیروز خدائی روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: با وارد شدن موج سرما و کاهش شدید دما و به منظور آمادگی برای مقابله با مشکلات و بحران های احتمالی ناشی از آن، تدابیر مناسب در منطقه هشت اتخاذ شده است.  
وی با اشاره به شرایط نامساعد جوی و برودت هوا در استان های سردسیر کشور در فصول سرد سال، گفت: کارکنان تلاشگر این منطقه عملیاتی، همچنان به صورت آماده باش و کوشا به شکل شبانه روزی در تلاش هستند تا با ارائه خدمات مطلوب و آماده به کار نگهداشتن تاسیسات و خطوط انتقال گاز، زمستان امسال را نیز با سربلندی سپری کنند. 
خدایی در رابطه با رویارویی بحران های زمستانی افزود: قبل از شروع فصل زمستان این منطقه با اتخاذ تدابیر ویژه از قبیل ایجاد تمهیدات لازم، تشکیل تیم های عملیاتی، شناسایی نقاط ضعف و قوت، رفع کمبودهای ابزاری و تامین امکانات و اقلام مورد نیاز و همچنین تنظیم لوحه شیفت شبانه برای پرسنل، آمادگی خود را برای مقابله با بحران های احتمالی اعلام کرده است. 
مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز تاکید کرد: با توجه به قرار گرفتن مصرف کنندگان این منطقه در سرشاخه های تولید و با در نظرگرفتن تجربیات سال های قبل، ضرورت دارد پیش از آغاز فصل سرما تجهیزات، امکانات و لوازم یدکی مورد نیاز جهت تعمیر خطوط لوله و تاسیسات را فراهم کنیم.
خدایی ادامه داد: نیاز سنجی و تامین قطعات یدکی حساس و ضروری و ایجاد بستر مناسب بمنظور حضور تیم های عملیاتی در تاسیسات و مسیرهای صعب العبور خطوط انتقال گاز و سرویس دهی بموقع شیرهای بین راهی ضریب اطمینان برای رساندن سوخت پاک بدست مصرف کنندگان را تقویت می کند.
انتقال ۱۴ میلیارد متر مکعب گاز در منطقه هشت 
مدیر منطقه هشت عملیات گاز ایران همچنین گفت: ۱۴ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در نیمسال نخست امسال از طریق تاسیسات و خطوط لوله این منطقه انتقال یافت.
خدائی افزود: گاز انتقالی از این منطقه جهت مصارف خانگی، نیروگاه ها، صنایع و صادرات بوده و حدود  ۹ میلیارد متر مکعب آن به شرکت های گاز استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و کردستان تحویل گردیده است.
وی بیان کرد: این میزان گاز انتقالی از منطقه هشت عملیات انتقال گاز در مجموع افزایش ۳۰ درصدی میزان گاز انتقالی، نسبت به مدت مشابه سال۹۹ را نشان می دهد.
وی اظهار کرد: به دلیل حساسیت و اهمیت مصرف گاز طبیعی در بخش های مختلف، فعالیت ها در واحد های مختلف عملیاتی با نظم و هماهنگی خاص به صورت شبانه روزی در حال انجام بوده تا هیچ مشکلی از بابت قطع و افت فشار گاز در فصول مختلف سال بوجود نیاید.
خدائی اضافه کرد: با در نظر گرفتن افت دما در اوایل نیمه دوم سال و کوتاه بودن فصل کاری در مناطق سردسیر، ضرورت دارد استفاده بهینه از نعمت گاز طبیعی در کشور نهادینه شده و تمهیدات لازم جهت ارائه خدمات مطلوب و جلوگیری از هدر رفت این انرژی پاک، صورت پذیرد.
منطقه هشت انتقال گاز از مناطق دهگانه شرکت انتقال گاز ایران است که با سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط انتقال و ۹ تاسیسات تقویت فشار، گاز تحویلی از مبادی تولید را به استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و بخشی از استان های زنجان، کردستان و گیلان و پایانه صادراتی انتقال می دهد.
انتهای پیام/

پژوهشیار