فرمانده انتظامی مراغه؛

۲۱ دستگاه ماینر غیرمجاز قاچاق در مراغه کشف شد

1400/08/17 - 09:42 - کد خبر: 53826
دستگاه ماینر، ارز دیجیتال

نصر: فرمانده انتظامی مراغه از کشف ۲۱ دستگاه ماینر غیرمجاز قاچاق به ارزش ۴۵۰ میلیون تومان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش نصر، سرهنگ  توحید فارسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: در پی کسب خبری مبنی بر وجود ماینر و استفاده غیرمجاز از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در چند نقطه مختلف در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی و یگان امداد قرار گرفت.
وی ادامه داد: در این راستا، ماموران انتظامی به همراه ماموران اداره برق پس از هماهنگی های لازم قضایی در عملیات های مختلف در بازرسی از محل های شناسایی شده تعداد ۲۱ دستگاه ماینر قاچاق را کشف کردند.
وی با بیان اینکه  کارشناسان، ارزش ریالی دستگاه های کشف شده را ۴۵۰ میلیون تومان اعلام کرده اند، اضافه کرد: در این راستا پنج نفر دستگیر و به همراه پرونده مربوطه به مراجع قضائی معرفی شدند.
وی گفت:  استفاده از دستگاه های ماینر، نیاز به مصرف برق زیادی داشته و فعالیت غیرمجاز مزارع ارز دیجیتال علاوه بر مضرات اقتصادی باعث اخلال در شبکه برق رسانی می شود.
وی افزود: به همین منظور، از شهروندان عزیز تقاضا می شود برای کمک به اقتصاد و امنیت کشور به ویژه پیشگیری از اختلال در شبکه برق رسانی، در صورت اطلاع از این گونه موارد، موضوع را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
انتهای پیام/

پژوهشیار