مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان؛

۳۷ طرح آبرسانی شهری در آذربایجان‌شرقی فعال است

1400/08/15 - 10:46 - کد خبر: 53709
آبرسانی، انتقال آب

نصر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: اکنون۳۷ طرح آبرسانی شهری با ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار در استان در دست اجراست.

به گزارش نصر، علیرضا ایمانلو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار کرد: ۲۵ کیلومتر اجرای خط انتقال آب، ساخت ۱۳باب مخزن ذخیره با حجم ۵۴ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، حفر ۳۱ حلقه چاه، تجهیز ۲۵ حلقه چاه و  ایجاد ۲۲۰ کیلومتر شبکه توزیع در مجموع با ۲۳۰۰ میلیارد ریال از جمله طرح پیش بینی شده بخش شهری آب و فاضلاب استان در سال جاری است. 
وی با بیان اینکه ۹۲۲هزار و ۵۹۷ روستایی به صورت مستقیم تحت پوشش خدمات ما هستند، افزود: تعداد طرح های فعال آبرسانی روستایی امسال ۳۴ طرح با اجرای ۴۵ پیمانکار و اعتبار قراردادی ۲۸۰ میلیارد ریال است و با تامین اعتبار و اجرای طرح های پیش بینی شده روستایی بیش از ۳۱۰ هزار نفر روستایی جدید زیر پوشش تاسیسات آب شرب بهداشتی قرار می گیرند. 
ایمانلو همچنین گفت: برای تامین آب تبریز با طرح های کوتاه مدت و میان مدت، از ۲۰ حلقه چاه پیش بینی شده برای شهر تبریز و حومه ۱۵ حلقه چاه، حفاری، تجهیز و در مرحله بهره برداری می باشد و پنج حلقه دیگر نیز در مرحله استقرار دستگاه حفاری و آغاز حفاری است. 
وی ادامه داد: از ۱۰ حلقه چاه پیش بینی شده در شهرهای مسیر زرینه رود نیز هفت حلقه چاه حفاری، تجهیز و در شرف بهره برداری است و سه حلقه دیگر نیز در مرحله استقرار دستگاه حفاری و آغاز حفاری هستند. 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اظهار کرد: عقد تفاهم نامه با اداره کل منابع طبیعی آذربایجان شرقی برای استفاده از چاه آن اداره کل و پی گیری عقد تفاهم نامه با شهرداری کلانشهر تبریز برای در مدار قرار دادن چاه های شهرداری از دیگر اقدامات اداره کل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در سال جاری است. 
ایمانلو یادآور شد: کاهش ۵۰درصدی دبی آب ورودی صنایع تحت پوشش از اول اردیبهشت امسال و پی گیری خرید و نصب دبی سنج های تنظیمی در خرداد ماه نیز به انجام رسیده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار