گزارش/

چرا باید پوشاک ایرانی بخریم؟

1400/08/14 - 12:29 - کد خبر: 53666
عکس

نصر: پس از آنکه خبری در رسانه‌ها مبنی بر گرانی ۴۰ درصدی پوشاک زمستانه منتشر شد، باشگاه خبرنگاران جوان این موضوع را از رئیس اتحادیه پوشاک پیگیری کرد.

به گزارش نصر، ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خبر منتشر شده مبنی بر افزایش ۴۰ درصدی قیمت پوشاک گفت: منظور من از افزایش قیمت ۴۰ درصدی در حوزه پارچه بوده است و قیمت پارچه افزایش داشته است. البته این نکته هم خالی از ذکر نیست که با افزایش قیمت پارچه نه تنها پوشاک زمستانه بلکه همه پوشاک‌ گران می‌شوند و افزایش قیمت را تجربه می‌کنند.

افزایش قیمتی در بازار پوشاک نخواهیم داشت
رئیس اتحادیه پوشاک کشور گفت: در حال حاضر بازار به قدری رقابتی شده است که عملا افزایش قیمت کاری غیرمنطقی خواهد بود و هیچ فروشنده‌ای چنین کاری را نخواهد کرد. در روزهای گذشته هم جلسه‌ای با چند تن از اعضای کمیسیون‌های صنایع مجلس و تولیدکنندگان داشتیم که این موضوع بررسی شد. تولیدکنندگان در این جلسه به رکود بازار اشاره کردند و اظهار کردند که بازار به قدری راکد است و مشتری وجود ندارد که فروشندگان حتی دو هزار تومان هم قیمت جنس خود را بالا نمی‌برند تا مبادا مشتری از خرید از مغازه منصرف نشود.

خرید دست فروشان از تولیدکنندگان تنها با ۲۰ درصد قیمت
او ادامه داد: تولیدکنندگان هم در وضعیت خوبی نیستند و فقط می‌خواهند محصولات خود را بفروشند، حتی اگر سودی برایشان نداشته باشد و فقط می خواهند که پولشان برگردد. اگر همین جنس‌ها را نتوانند به فروش برسانند مدتی که از انبار کالایشان بگذرد، مجبور به فروش این پوشاک به دستفروشان با ۲۰ درصد قیمت هستند.
به گفته این مقام مسئول دیگر مشکل هم وجود پوشاک بنگلادشی در بازار است که توانی برای رقابت برای تولیدکنندگان نگذاشته است.

ممکن است در دی ماه نمایشگاه پوشاک برگزار شود
شیرازی همچنین درباره برگزاری نمایشگاه‌های پاییزه برای بهتر شدن وضعیت بازار نیز عنوان کرد: در موضوع نمایشگاه‌ها نیز یک چالش مطرح است و آن این است که اتحادیه اگر جشنواره پاییزه‌ای برگزار کند و تولیدکنندگان جنس‌های خود را به قیمت‌های ارزان به فروش برسانند، فروشندگان شاکی می شوند که در شرایطی که در مغازه‌های ما مشتری نیست و در بازار مشتری وجود ندارد آیا این حرکت منطقی است؟ چرا که عملا ما با این کار ورشکسته خواهیم شد.
او ادامه داد: به هر حال امکان این وجود دارد که یک نمایشگاه در این زمینه در دی ماه برگزار شود و امیدواریم که استقبال خوب باشد و بازار دوباره جان بگیرد.
این مقام مسئول در پایان گفت: تاکید می‌کنم و به شدت از همه عزیزان خواهش می‌کنم که از پوشاک ایرانی حمایت کنند و میل به خریدشان به محصولات ایرانی باشد، چرا که پوشاک ایرانی واقعا در این چند سال توانسته، پیشرفت خوبی در حوزه کیفیت محصول داشته باشند.
انتهای پیام/

پژوهشیار