امام جمعه تبریز؛

قانون اداره کرد مناطق آزاد به طور کامل اجرا شود

1400/08/10 - 14:42 - کد خبر: 53450
حجت الاسلام آل هاشم

نصر: امام جمعه تبریز گفت: قانون اداره‌کرد مناطق آزاد به منظور حمایت از سرمایه‌گذاران و جذب سرمایه‌های جدید، باید به طور کامل اجرا شود.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز دوشنبه در دیدار سعید محمد مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، افزود: مناطق آزاد تجاری - صنعتی فرصتی طلایی برای شکوفایی اقتصادی استان‌های کشور است.
وی  با تاکید بر اینکه باید برکات منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس به همه مناطق آذربایجان شرقی برسد، یادآور شد: در این زمینه اقدامات زیربنایی و اقتصادی بسیار خوبی در منطقه آزاد ارس انجام گرفته و پیشرفت‌های بسیار خوبی در همه حوزه‌ها را شاهد هستیم که باید از این برکات همه مناطق استان بهره‌مند شوند.
آل هاشم ادامه داد: پتانسیل های صنعتی، کشاورزی و اشتغالزایی منطقه آزاد ارس فرصتی طلایی برای شکوفایی اقتصادی خطه آذربایجان است و ظرفیت های اقتصادی منطقه، مرز جلفا را به بستری مناسب برای توسعه مناسبات بین المللی تبدیل کرده است که در این رابطه باید توجه داشت فعال بودن دیپلماسی اقتصادی به توسعه دیپلماسی خارجی می انجامد.
وی با اشاره به وجود بزرگ‌ترین گلخانه تولید صیفی‌جات در منطقه آزاد ارس، گفت: ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی چنین مجموعه هایی که سهم بزرگی هم در رونق تولید ملی و اشتغالزایی دارند،  برند ایرانی را به بازارهای جهانی عرضه می‌ کنند.
آل هاشم افزود: همان طوری که با راه اندازی کارخانه ذوب در مس سونگون قرار است توسعه استان را از محل ظرفیت های سرشار معدنی شاهد باشیم، در مورد منطقه آزاد هم انتظار می رود با رونق تولیدات صادرات محور و اشتغال آفرینی بالاتر، خطه آذربایجان از فرصت های طلایی این مرز بهره مند شود.
مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور نیز در این دیدار، با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده برای توسعه همه جانبه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، گفت: ارس سرزمینی با فرصت های بسیار صنعتی و کشاورزی است که برای رونق تولید در همه بخش‌های آن باید به سرمایه‌گذاران شرایط ایده آل فراهم کرد.
سعید محمد افزود : قوانین دست و پا گیر و بروکراسی های زائد اداری در سرزمین اصلی و موانع تولید و صادرات و قانون مالیات بر ارزش افزوده، حرکت پر شتاب سرمایه گذاری ها را کُند می کند که باید همه مسائل به جد پیگیری و رفع شود.
سعید محمد، مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد امروز برای بازدید از چند واحد تولیدی در منطقه آزاد ارس و شرکت در نشست اداری این منطقه به جلفا سفر کرده است. 
انتهای پیام/

پژوهشیار