در واکنش به میتینگ نخست‌وزیر ارمنستان در تهران؛

پزشکیان: قره‌باغ خاک اسلام است؛ تمام

1397/12/26 - 15:43 - کد خبر: 534
مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی

نصر: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به میتینگ غیرمرسوم نخست‌وزیر ارمنستان در باشگاه آرارات تهران گفت: قره‌باغ خاک اسلام است؛ تمام.

به گزارش نصر از عصرتبریز، مسعود پزشکیان با اشاره به طرح شعارهایی در حمایت از اشغال قره باغ در حضور نخست وزیر ارمنستان اظهار داشت: گرچه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر همزیستی مسالمت آمیز و عدم دخالت در امور داخلی همسایگان استوار است اما هرگز تجاوز هیچ کشوری بر کشور دیگر را به رسمیت نمی شناسد.

نایب رئیس مجلس در ادامه ضمن انتقاد شدید از اتفاقات غیردیپلماتیک و سئوال برانگیز در حضور “نیکول پاشینیان” در باشگاه آرارات تهران گفت: ارامنه ایران از گذشتگان دور جزوی از شهروندان این کشور به شمار رفته و میتینگ نخست وزیر یک کشور بیگانه در جمع هموطنان و طرح شعارهای تجاوزکارانه سئوال برانگیز است.

نماینده مردم تبریز در مجلس در ادامه با اشاره به موضع گیری های تمام مسئولان جمهوری اسلامی ایران به ویژه مقام معظم رهبری در خصوص مناقشه قره باغ یادآور شد: بر اساس تاکید معظم‌له، قره باغ خاک اسلام است؛ تمام!

نایب رئیس مجلس با اشاره به اینکه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در خصوص برخی کشورهای منطقه با واقعیات و خواست مردم همخوان نیست گفت: نمی توان به بهانه گسترش روابط با یک کشور، منافع و مصالح ملی را زیر پا گذاشته و برای جلب رضایت یک طرف، دلخوری طرف های دیگر را فراهم کرد.

وی از مسئولان وزارت خارجه و کشور خواست موضوع اتفاقات باشگاه آرارات را پیگیری و در این خصوص پاسخگو باشند.

در مراسمی که به منظور سفر نخست‌وزیر ارمنستان به تهران در باشگاه آرارت برگزار شد، پارچه نوشته‌ای تحت عنوان «قره‌باغ خاک ارمنستان است؛ تمام» نصب بود که موجب اعتراض بسیاری از فعالان سیاسی و اجتماعی شده است.

انتهای پیام/

پژوهشیار