پیش از ظهر امروز صورت گرفت؛

جزئیات اعتراض کارگران به سوءمدیریت در گروه ماشین سازی تبریز

1400/08/08 - 23:39 - کد خبر: 53335
گروه ماشین سازی تبریز

نصر: گروه ماشین سازی تبریز امروز شاهد تجمع اعتراضی کارگران خود نسبت به ادامه روند سوءمدیریت در این کارخانه معظم بود.

به گزارش نصر، کارگران گروه ماشین سازی تبریز پیش از ظهر امروز در اعتراض به روند مدیریتی این کارخانه مقابل ساختمان اداری تجمع کردند. کارگران معترض به سوءمدیریت در کارخانه ماشین سازی تبریز، مدیرعامل و برخی معاونان، مدیران و مشاوران وی را نیز از دفتر کار خودشان اخراج کردند.
 
کارگران معترض گروه ماشین سازی تبریز پس از پادرمیانی مدیران میانی این کارخانه و برای حفظ روند تولید و منافع گروه ماشین سازی، پس از اعلام اعتراضات خود به داخل سالن های تولید بازگشته و کار خود را از سر گرفتند.
 
اصغر نورآیین، مدیرعامل گروه ماشین سازی تبریز پس از این واقعه گفت: موضوع خاصی نبود و کارگران هر از گاهی چیزی را بهانه کرده و اعتراض می کنند، ما به دلیل نداشتن مجوز استخدام از کارگران بازنشسته دعوت به کار مجدد کرده بودیم که عده ای به این امر اعتراض داشتند، مورد خاصی نبود! معمولا برخی ها به کار نکردن و حقوق گرفتن عادت کرده اند و موقعی که تحت فشار قرار می گیرند، معترض می شوند و مسائل را بزرگ می کنند.
 
وی در پاسخ به این سوال خبرنگار نصر که چطور با اینکه بیان می کنید مجوز استخدام ندارید، اما در ماه های اخیر دهها نفر جدید را استخدام کرده اید، توضیح داد: باید به جای مدیرانی که بازنشسته می شوند، بالاخره مدیران جدیدی بیاوریم و نیروی متخصص در شرکت کم شده است و متاسفانه این طور مسائل همیشه در ماشین سازی هست.
 
رسانه خبری-تحلیلی نصر این موضوع را تا حصول نتیجه روشن پیگیری می کند.
 
به گزارش نصر، گروه ماشین سازی تبریز یکی بزرگترین صنایع راهبردی و مادر کشورمان است که پس از سال ها جمود مدیریتی در سازمان خصوصی سازی، با پیگیری مداوم رسانه ها، نخبگان صنعتی و نمایندگان مجلس و با ورود قوه قضائیه به پرونده تخلفات واگذاری آن، دوباره و پس از سال ها بلاتکلیفی مدیریتی به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) بازگشت.
 
گروه ماشین سازی تبریز به عنوان یک صنعت با فناوری پیشرفته و دانش بنیان نقش ویژه ای در توسعه صنعتی ایران طی دهه های اخیر داشته و هیچ گونه سوءمدیریتی در آن پذیرفته نشده است.
 
انتهای پیام/

پژوهشیار