حکایت عجیب‌ترین بازی سال به زبان سرمربی ماشین‌ سازی؛

روز مسابقه بازیکنانم را برای اولین بار می‌دیدم

1400/08/01 - 10:29 - کد خبر: 52917
علیرضا اکبرپور

نصر: سرمربی تیم ماشین‌سازی گفت: روز مسابقه با شهرداری همدان بسیاری از بازیکنان تیم خودم را برای اولین بار می‌دیدم.

به گزارش نصر، علی‌رضا اکبرپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: انسان با امید زنده است و من هم تا روز بازی با ماشین‌سازی به گفته ‌ مالک باشگاه مبنی بر بازشدن پنجره تیم امیدوار بودم، اما پنجره باز نشد که نشد.
وی گفت: اصلا امکان روانه کردن تیمی برای بازی برابر شهرداری همدان وجود نداشت اما به اصرار دکتر بهتاج که گفتند اگر تیم در هفته اول بازی نکند اعلام ورشکستگی شده و تیم سقوط می‌کند، قرار شد ‌بازیکنان تیم‌های پایه فصل گذشته در کمتر از چند ساعت جمع و به میدان فرستاده شود.
اکبرپور افزود: با این شرایط حتی حاضر نبودم به ورزشگاه بروم اما گفتند چون من کارت داشته و بودنم در کنار بازیکنان جوان روحیه است، حاضر شدم به ورزشگاه بروم و باید بگویم جمعا 16 بازیکن از فصل گذشته امید و جوانان تیم ماشین‌سازی که کارت و قرارداد داشتند به ورزشگاه آمدند و ارنج تیم را هم آقای رشتبری که سرمربی تیم امید بود، چید و من که سرمربی تیم بودم بسیاری از بازیکنان تیم را برای اولین بار می‌دیدم.
اسم بازیکنان داخل زمین را نمی دانستم
وی تصریح کرد: حتی زمانی که کنار زمین تیم را کوچ و توصیه‌‌های فنی می‌کردم اسم بازیکنان را نمی‌دانستم.
بازیکن سابق تیم ملی گفت: بازیکنان این فصل امید و جوانان ماشین‌سازی که در حال تمرین هستند، هنوز با باشگاه قرارداد ندارند و ما از بازیکنان فصل پیش استفاده کردیم و در بین آنها نفراتی بود که الان بدون تیم بوده و 3 ماه است تمرین نکرده بودند و با این شرایط تیم را روانه میدان کردیم.
وی گفت: پیش از بازی آقای رشتبر در رختکن به من گفت این 2 بازیکن جوان را می‌شناسی و من گفتم که اینها بازیکنان شما هستند و من از کجا باید بشناسم. و جالب اینکه این 2 نفر را حتی سرمربی تیم امید هم نمی‌شناخت و مشخص شد از بازیکنان تیم جوانان هستند.
سرمربی تیم ماشین‌سازی در مورد نتیجه گفت: بدون تعارف بگویم قبل از بازی با این شرایط فکر می‌‌کردم با نتیجه دو رقمی ببازیم. تقریبا تمامی بازیکنان تیم برای اولین بار در ورزشگاه یادگار امام بازی می‌کردند و بعضی‌هایشان ماه‌ها تمرین نداشته و دو نفر را هم که اصلا کسی نمی‌شناخت. داور هم نامردی نکرده و در همان دقیقه یک برای تیم حریف پنالتی گرفت که کاری ندارم درست بود یا نه.اما بازیکنان من برای این بازی بسیار جوان و کم تجربه بودند. با این شریط دریافت 4 گل  برابر حریفی تدارک مناسبی هم دیده، نتیجه بدی نبود.
بازیکن سابق تیم ماشین‌سازی افزود: حالا عده‌ای انتقاد می‌کنند که ماشین‌سازی در خانه از شهرداری همدان 4 گل خورد. آیا شرایط تیم را می‌دانستند؟ حتی لباس‌های تیم هم برای بازی نرسید و 15 پیراهن از فصل گذشته پیدا کردیم و برای تعویض آخر یک پیراهن کم بود و یک پیراهن بدون شماره که برادرم در تمرین می‌پوشید که یک ساعت مانده به مسابقه رفت و از خانه آن پیراهن را آورد و با ماژیک شماره نوشتیم که بتوانیم برای تعویض آخر پیراهن داشته باشیم.

همدانی‌ها گفتند: اگر دست ما بود بازی نمی‌کردیم 
وی افزود: ما تیم خوبی را جمع کرده بودیم و همدانی‌ها هم با آن تصور به تبریز آمده بودند و از اوضاع ما خبر نداشتند و زمانی که دیدند تعدادی بازیکن جوان و امید دارند خود را گرم می‌کنند، تعجب کرده و حتی سرمربی تیم همدان آقای طلایی‌منش آمد و من را در آغوش کشید و گفت: اگر دست ما بود بازی نمی‌کردیم و درست نیست شخصیت شما که از بزرگان فوتبال ایران هستید، این چنین بازی شود.
اکبرپور گفت: بیان کردن این مطالب فقط موجب شرمندگی است، من نمی‌خواستم در تیم بمانم اما گفتند تو بروی تیم منحل می‌شود. من آبرویم را از زمین پیدا نکردم و انصاف نیست این چنین از من انتقاد می‌کنند و حداقل از پیشکسوتان تیم انتظار نداریم که علیه تیم خود و من جبهه بگیرند. البته هوادارانی هم بودند که از من حمایت کرده و حتی یکی می‌گفت: اکبرپور عرق و تعهدش را به تیم ماشین‌سازی ثابت کرد و اگر بخواهند تیم را به نام کسی بزنند، شایسته‌ترین فرد اکبرپور است.
وی در مورد وضعیت بازیکنان خود گفت: قرار بود قبل از آغاز شروع مسابقات 25 الی 30 درصدد از قراردادشان پرداخت شود و با اینکه پولی دریافت نکرده بودند، آماده بازی بودند که پنجره تیم باز نشده وقراردادشان خود به خود‌ فسخ می‌شود و شنیدم که تعدادی‌شان از تیم جدا شدند و خبر ندارم آیا بازیکنانی از تیم هستند که بخواهند در ماشین‌سازی بماند یا خیر؟

تیم من وجود خارجی ندارد
وی در مورد تمرینات تیم گفت: تیمی که 3 ماه با من تمرین می‌کرد دیگر الان وجود خارجی ندارد و در حال حاضر تیم امید و جوانان زیر نظر آقای رشتبر که مربی خودشان است، تمرین می‌کند.
اکبرپور در پاسخ به اینکه آیا با قربانی مالک باشگاه صحبتی در این مورد داشته است، گفت: فردای روز بازی مالک باشگاه تماس گرفته و گفت: باید 3، 4 هفته با این بازیکنان مسابقات را سپری کنیم تا پنجره تیم باز شود و من هم گفتم من استعفا ندادم و هر وقت پنجره تیم باز شود و بازیکنان تیم بازگشتند، در خدمت هستم.
وی در مورد بازی دوم تیم گفت: روز شنبه ماشین‌سازی در بابل باید به مصاف رایکا رود و من اصلا اطلاعی از وضعیت تیم ندارم و من با این وضعیت حتی در کنار نخواهم بود، وقتی من بازیکن را نمی‌شناسم و من تمرین ندادم چطور می‌توانم از آنها بازی بگیرم و یا بخواهم که گفته‌های من را در زمین پیاده کنند. به اندازه کافی خجالت کشیدم و حسابی مضحکه عام و خاص شدم.
اکبرپور افزود: اسم تیم یادم نیست اما یک باشگاه اروپایی هم با این مشکل بسته بودن پنجره مواجه بود و پیش از آغاز فصل مدیران باشگاه با هواداران تیم جلسه گذاشتند و گفتند که ما با بازیکنان امید و جوانان به میدان خواهیم رفت و این بازیکنان سال‌های بعد سرمایه باشگاه خواهند شد. اگر می‌دانستیم پنجره باز نمی شود ما هم با بازیکنان جوانان و امید خود تمرین می‌کردیم، نه اینکه چند ساعت مانده به بازی به دنبال آنها باشیم که کجا هستید زود خودتان را به ورزشگاه برسانید.
انتهای پیام/

پژوهشیار