رئیس قوه قضائیه در شورای اداری استان تاکید کرد؛

قانون خصوصی سازی مشکلات ساختاری دارد/ برخورد با فساد هموار کردن راه تولید است

1398/08/09 - 18:17 - کد خبر: 5291
سید ابراهیم رئیسی

نصر: رئیس سازمان خصوصی سازی با انتقاد از عملکرد سازمان خصوصی سازی، گفت: این قانون مشکلات ساختاری دارد که مجلس باید آن را اصلاح کند، هر کسی می خواهد رئیس سازمان خصوصی سازی باشد، وقتی مشکلات ساختاری در این قانون وجود دارد، باز هم مشکلات قبلی ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار نصر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در شورای اداری آذربایجان شرقی، افزود: توجه به قانون و قانون گرایی چیزی است که از همه دستگاه ها و مدیران انتظار داریم.

وی افزود: کشور ما کشور انتخابات و رای مردم است و ممکن است دولتی با رای مردم می تواند بیاید و با رای مردم برود، اما قانون گرایی چیزی است که نقطه مشترک همه گروه هاست.

رئیس قوه قضاییه در ادامه از عملکرد سازمان خصوصی سازی انتقاد کرد و گفت: خصوصی سازی یکی از مشکلات امروز ماست که در واگذاری سهام شرکت های دولتی نه اهلیت خریدار بررسی شده و نه آورده طرفی که سهام را می خرد بررسی می شود که خریدار از کجا پول آورده است.

رئیسی افزود: این قانون مشکلات ساختاری دارد که مجلس باید آن را اصلاح کند، هر کسی می خواهد رئیس سازمان خصوصی سازی باشد، وقتی مشکلات ساختاری در این قانون وجود دارد، باز هم مشکلات قبلی ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: نفس واگذاری شرکت های دولتی کافی نیست و دولت باید فضا را برای رشد بخش خصوصی فراهم کند.

وی تاکید کرد: قانون باید طوری اصلاح شود که بستر فساد حذف شود و اگر کسی هم بخواهد، نتواند دچار فساد شود. دغدغه مبارزه با فساد، دغدغه همه مردم و دوستداران کشور است و مگر می شود کسی نگران فساد نباشد.

رئیسی افزود: هیچ کارآفرین، سرمایه گذار و مراجعه کننده ای به دستگاه های دولتی آماده رشوه دادن نیست و وقتی می بیند کاری که باید در 2 روز انجام شود، 20 ماه طول می کشد، مجبور می شود کارش را از طریق روابط ناسالم انجام بدهد.

وی گفت: عدالت بهترین شاخص اجرای قانون است و اگر می خواهیم به قانون عمل کنیم، باید برخورد با فساد را هموار کردن راه تولید بدانیم.

وی اظهار کرد: اتاق همه مدیران باید حداقل در ساعات معین به روی مردم و مراجعان باز باشد تا نیاز نباشد کسی که کاری با یک مدیر دارد، به دنبال روابط و آشنا باشد. قطعاً منافذی که موجب فساد می شوند، باید بسته شوند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه گفت: نباید اجازه بدهیم هیچ کارگاه و کارخانه ای تعطیل بشود، هیچ تولیدکننده ای نباید احساس کند که بدون پشتوانه است.

رئیسی با بیان اینکه مردم به دنبال برخورد با مفاسد به آینده کشور امیدوار شده اند، افزود: هر کس در هر مقامی بداند یا نداند و بخواهد یا نخواهد، مردم را ناامید کند، در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

انتهای پیام/

پژوهشیار