نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

تربیت نیروی متخصص بر اساس نیاز جامعه منجر به رشد می‌شود

1400/07/29 - 10:05 - کد خبر: 52852
حجت الاسلام آل هاشم، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که اگر تربیت نیروی متخصص بر اساس نیاز جامعه باشد زمینه ساز رشد خواهد شد، بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در این مورد خوب عمل کرده چرا که بیشتر فعالیت‌های آن بر اساس نیاز است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در ابتدای مراسم با توصیف دانشگاه جامع علمی کاربردی،  گفت: این دانشگاه یک دانشگاه مهارتی است که در سال‌های اخیر توانسته در راستای رسالت خود گام بردارد.
وی با بیان این‌که این دانشگاه روحیه علم طلبی را افزایش می‌دهد، افزود: در کنار یادگیری علم و دانش در این دانشگاه دانشجویان مهارت نیز یاد می‌گیرند و علم و عمل در کنار هم است.
وی ضمن اشاره به انجام فرهنگ سازی مهارت آموزی توسط مسئولان علمی کاربردی در سالیان اخیر، بیان کرد: استقبال از دانشگاه‌های مهارتی و جامع علمی کاربردی در سال‌های اخیر زیاد بوده که این نشان از موفقیت‌های این دانشگاه است.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: دانشجویان این دانشگاه دغدغه شغلی چندانی ندارند زیرا در صورتی که مهارت‌ها را خوب یاد بگیرند بعد از دانش آموختگی به راحتی خودشان کارآفرین می‌شوند.
وی در ادامه به برخی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده توسط واحد استانی آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: در این چند سال اخیر فعالیت‌های بسیار خوبی در تمامی حوزه‌ها از جمله آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی انجام شده است که از مسئولان واحد استانی قدردانی می‌شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از مسئولان دانشگاه درخواست کرد که در راستای بیانات مقام معظم رهبری و تحقق اهداف بیانیه گام دوم تلاش کنند تا در پیشرفت انقلاب اسلامی بیش از پیش موفق باشیم.
در ادامه فرزان قالیچی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی با بیان این‌که این انتخاب در آینده شغلی آن‌ها قطعا تاثیر خواهد داشت، بیان کرد: امیدواریم با آموزش خوب مهارت‌ها و یادگیری توامان علم و عمل نتیجه این سال‌های دانشجویی را در آینده ببینند و برایشان این دانشگاه مفید باشد.
وی با اشاره به انجام واکسیناسیون مدرسان و دانشجویان، گفت: اکثر دانشجویان و مدرسان واکسینه شدند که با بخشنامه اعلامی وزارت علوم در حال حاضر کلاس‌های حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در حال برگزاری است.
وی با بیان این‌که این واحد استانی جزو اولین واحدهای استانی و حتی اولین دانشگاه در استان بود که از همان ابتدای کرونا اقدام به برگزاری کیفی کلاس‌های مجازی پرداخت، گفت: از همان ابتدای شیوع کرونا و اواخر اسفند ۱۳۹۸ با یاری و تلاش روسای مراکز آموزشی از لحاظ برگزاری کلاس‌های مجازی مشکلی نداشتیم و همیشه سعی کردیم کلاس‌ها با کیفیت بالایی برگزار شود.
قالیچی با ارائه گزارشی در خصوص فعالیت‌های انجام شده در حوزه‌های محتلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی و دانشجویی، گفت: علی‌رغم وجود پاندمی کرونا، فعالیت‌های این دانشگاه متوقف نشد بلکه به صورت غیر حضوری به انجام آن پرداختیم.
 وی با بیان این‌که امسال واحد استانی آذربایجان شرقی متولی زون مهارت نمایشگاه ربع رشیدی است، افزود: این نمایشگاه یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های حوزه‌های فناوری شمالغرب کشور است که در آبان ماه برگزار خواهد شد.
وی در ادامه به رشته شغل‌های مهارتی دانشگاه اشاره کرد و گفت: رشته‌های این دانشگاه مهارتی و تخصصی هستند که هر دانشجویی می‌تواند با توجه به علاقه خود در حوزه‌های صنعت، فرهنگ و هنر، مدیریت و خدمات اجتماعی و کشاورزی به تحصیل بپردازد.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی به استراتژیکی بودن منطقه جغرافیایی کشور اشاره کرد و گفت: اگر نتوانیم از این موقعیت خاص کشور بهینه استفاده کنیم دشمنان از این فرصت سو استفاده خواهند کرد و منافع را آن‌ها خواهند برد.
وی به ضریب بالای هوشی ایرانیان اشاره کرد و گفت: ایرانیان همواره از هوش بالایی برخوردار بودند تا جایی که در طول تاریخ به جهانیان خدمات خیلی زیادی ارائه کرده‌اند.
وی به پیشرفت‌های علمی کشور اشاره کرد و گفت: امیدواریم جوانان و دانشجویان در راستای موفقیت های بیش از پیش قدم بردارند و شاهد پیشرفت کشور باشیم.
دکتر امید، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز به صورت ارتباط ویدیو کنفرانسی با این مراسم با بیان این‌که دانشجویان در انتخاب این دانشگاه بهترین انتخاب را کرده‌اند، بیان کرد: برای پیشرفت کردن و کارآفرین بودن دانشگاه جامع علمی کاربردی بهترین دانشگاه برای دانشجویان است.
وی با بیان این‌که واحد استانی آذربایجان شرقی همواره در برگزاری مراسمات پیشگام بوده است، افزود: واحد استانی آذربایجان شرقی در تمامی حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی و دانشجویی جزو اولین برگزار کنندگان مراسم و رویدادهای مناسبتی بوده است.
وی با بیان این‌که مراسمات برگزار شده واحد استانی از سطح کیفی بالایی برخودار است، گفت: از زحمات رئیس واحد استانی و تمامی همکاران نهایت تشکر را دارم.
امید در ادامه به ارائه برخی از ویژگی های علمی کاربردی پرداخت و گفت: رشته‌های این دانشگاه بر اساس نیازهای شغلی جامعه طراحی شده است که هدف اصلی آن تربیت نیروهای مهارتی اسا.
وی با اشاره به این‌که این دانشگاه نیروهای متخصص تربیت می‌کند، ابراز کرد: دوره‌های درسی این دانشگاه طوری برنامه ریزی شده است که دانشجو بعد از دانش آموختگی دغدغه شغلی نداشته باشد و کارآفرین تربیت شود و علاوه بر اینکه خود صاحب شغل می‌شود برای دیگران نیز شغل ایجاد کند.
وی به اقدامات انجام شده دانشگاه در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: در حوزه‌های پژوهشی، رویدادهای شتاب، جشنواره‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و دانشجویی فعالیت‌های بسیار خوبی در سطح کشور انجام دادیم که در هیچ دانشگاهی با این کیفیت و کمیت شاهد برگزاری آن‌ها نبودیم.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالای مراکز رشد و رویدادهای شتاب در مراکز آموزشی اشاره کرد و گفت: این مراکز جایی هست که ایده‌های دانشجویان را  به عمل تبدیل می‌کند.
وی در خصوص مراکز نوآوری و اهمیت آن‌ها، ادامه داد: دانشجویانی که ایده دارند می‌توانند در مراکز رشد و شرکت در رویدادهای شتاب ایده‌های خود را به عمل و ثروت تبدیل کنند.
وی به تفاهم نامه‌های بین المللی نیز اشاره کرد و گفت: اعزام دانشجویان به آلمان برای گذراندن دوره مهارتی شش ماهه برای اولین بار در طول ۲۹ سال فعالیت این دانشگاه انجام شده است.
امید اظهار امیدواری کرد مهارت آموزی‌های دانشجویان در ارتقای کیفیت زندگی و بهبود معیشت و شغلی آن‌ها موثر باشد.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی، وی با توجه به آغاز برگزاری حضوری کلاس‌ها خطاب به روسای مراکز آموزشی، گفت: در برگزاری کلاس‌های حضوری پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را حتما رعایت کنید تا به سلامتی از اپیدمی کرونا عبور کنیم.
آیین استقبال از دانشجویان ورود سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز؛ امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، قالیچی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، روسای مراکز آموزشی استان؛ تعدادی از مدرسان و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه جامع علمی کاربردی استان به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس برگزار شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار