رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی تبریز در آئین معارفه؛

همه اساتید دانشگاه علوم پزشکی تبریز باید در محور خدمت به مردم و انقلاب حرکت کنند

1400/07/27 - 16:18 - کد خبر: 52760
بهمن نقی‌ پور

نصر: رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: همه‌ی اساتید و همکاران با تفکرات مختلف باید در راستای یک محور اساسی که عبارت است از پاک‌دستی و تلاش برای افزایش آگاهی مردم و خدمت به انقلاب، حرکت کنند.

به گزارش نصر، بهمن نقی‌پور روز سه‌شنبه، ۲۷ مهر ماه، در آیین تکریم و معارفه‌ی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی به‌خاطر اهمیت موضوع سلامت، جایگاه بسیار مهمی دارد و به همین دلیل خدمت در این جایگاه سخت و طاقت فرسا است و لازم می‌دانم به‌عنوان عضوی از جامعه‌ی سلامت از خدمات و زحمات آقای دکتر صومی و همکارانشان تشکر و قدردانی کنم.
وی ادامه داد: من خودم را لایق این جایگاه نمی‌دانم اما از کسانی که به من اعتماد کردند، سپاسگزار هستم.
وی، با تاکید بر لزوم توجه به ارزش و جایگاه اساتید دانشگاه علوم پزشکی و استفاده از نظرات و پیشنهادات آنها، گفت: باید تمام تلاش خود را برای رساندن تبریز و دانشگاه علوم پزشکی به جایگاه والاتر و درخور، انجام دهیم و این کار ممکن نمی‌شود مگر با تلاش و کوشش شبانه‌روزی و من به‌عنوان کوچک‌ترین عضو این مجموعه دست طلب یاری به سوی همه‌ی اساتید و همکاران مهربان و تلاش‌گر جامعه‌ی پزشکی که زندگی و سلامت دیگران را به زندگی خود ترجیح می‌دهند، دراز می‌کنم.
نقی‌پور همچنین یکی دیگر از اهداف خود را برنامه‌ریزی برای اعتلای فرهنگی دانشگاه و افزایش روحیه‌ی خدمت‌رسانی به مردم در میان دانشجویان و تربیت انسان‌هایی کامل و خدمتگزار به مردم در این دانشگاه، برشمرد.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود، دانشگاه علوم پزشکی را متعلق به همه دانست و متذکر شد: همه‌ی اساتید و همکاران با تفکرات مختلف باید در راستای یک محور اساسی که عبارت است از پاک‌دستی و تلاش برای افزایش آگاهی مردم و خدمت به انقلاب، حرکت کنند و نباید اطلاعات علمی در داخل دانشگاه باقی مانده و جامعه از آن بی‌بهره باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیان کرد: باید به آموزش مردم توجه ویژه‌ای داشته و با قراردادن پیشگیری در اولویت نخست نسبت به درمان، برنامه‌هایی را برای اعتلای سطح زندگی مردم طراحی کنیم.
نقی‌پور در پایان سخنان خود گفت: ما نظرات و پیشنهادات همه را قبول کرده و با مهر و محبت هم انتقاد می‌پذیریم و هم انتقاد می‌کنیم و از خداوند می‌خواهیم در روز محشر و در محضر امام و شهدا شرمنده نباشیم.
به گزارش ایسنا، در این مراسم دکتر «محمد حسین صومی» رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی  تکریم و «دکتر بهمن نقی‌پور» به‌عنوان رئیس جدید این دانشگاه معرفی شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار