رئیس قوه قضائیه تاکید کرد؛

برخورد با تخلفات در داخل دستگاه قضایی موجب آبروی قوه قضاییه است

1398/08/09 - 16:21 - کد خبر: 5275
سید ابراهیم رئیسی

نصر: رئیس قوه قضائیه گفت: برخورد عبرت آموز با تخلفات حتی در داخل دستگاه قضایی موجب آبروی قوه قضاییه است و اعتماد مردم را جلب می کند.

به گزارش خبرنگار نصر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با کارکنان و قضات دادگستری آذربایجان شرقی اظهار کرد: رسیدگی به شکایات و حقوق مردم کار سختی است و مال، جان و آبروی مردم در گروه قضاوت قضات ماست و این کار بسیار سختی است و در صورت عدم عملکرد صحیح حق الناس و حق الله تضییع می شود.

وی ادامه داد: در کشف حقیقت توسط قضات، چند امر اولویت دارد که تقوای الهی مهم ترین آن هاست.

وی افزود: قضات نباید به تحصیلات قبلی شان اکتفا کنند و همیشه در حال دانش افزایی باشند و در صدور رای برای پرونده های تخصصی باید از کارشناسان همان حوزه استفاده کرد تا قضات با دانش کافی صدور رای داشته باشند.

رئیسی اظهار داشت: دادرسی باید با حوصله و دقت انجام گیرد و کمیت فدای کیفیت نشود. بعضی پرونده ها هم که جنبه اجتماعی داشته و به دغدغه و مورد سوال مردم تبدیل شده، باید از نظر رسیدگی در اولویت قرار گیرد. از آقای خلیل اللهی و دادستان های محترم می خواهم به این مساله توجه کنند و اطلاع رسانی های لازم در برهه های مختلف به مردم در رابطه با پرونده های مورد بحث انجام گیرد.

وی گفت: باید قضات در تصمیمات قاطع، به هنگام و توجه به موضوع خود را اثبات کنند. جایگاه قضاوت، جایگاهی والاست و جایگاه امیر المومنین (ع) است. قضات می توانند از این جایگاه برای ارتقای معنوی شان استفاده کنند.

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: برخورد عبرت آموز با تخلفات حتی در داخل دستگاه قضایی موجب آبروی قوه قضاییه است و اعتماد مردم را جلب می کند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با تبدیل وضعیت کارکنان دستگاه قضایی، اظهار داشت: ما با این کار هیچ مخالفتی نداریم، اما باید شرایط علمی و سنی را داشته باشند.

وی در ادامه گفت: مردم آذربایجان همیشه زمان شناس بوده اند و اقدام به موقع کرده اند و این در همه برهه های حساس سال های اخیر بوده است و شما باید در همین مختصات مردم آذربایجان عمل کنید.

انتهای پیام/

پژوهشیار