خبر/

عملیات اجرایی فاز دو تصفیه‌خانه آب مجتمع ستارخان ورزقان آغاز شد

1400/07/22 - 20:53 - کد خبر: 52487
عکس

نصر: عملیات اجرایی فاز ۲ تصفیه‌خانه آب مجتمع ستارخان شهرستان ورزقان با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش نصر، آیین کلنگ زنی این تصفیه خانه روز پنجشنبه با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان، نماینده مردم ورزقان در مجلس، فرماندار شهرستان ورزقان و جمعی از مسوولان شرکت آب و فاضلاب برگزار شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی  در این آیین گفت: با افتتاح این پروژه، آب شرب و بهداشتی شهر ورزقان با جمعیت پنج هزار و ۳۴۸  نفر و ۶۴ روستا با جمعیت ۲۷هزار و ۴۰۲ نفر تامین می شود.
علیرضا ایمانلو افزود: برای این مجتمع ۲۰۱ کیلومتر خط انتقال آب و ۳۱ کیلومتر شبکه توزیع آب اجرا شده است.
وی ادامه داد: همچنین هشت ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۳۱ لیتر بر ثانیه، پنج مورد با ظرفیت ۱۵ لیتر بر ثانیه، ۳۴ مخزن با ظرفیت ۵۹۰۰ متر مکعب و ۱۴ باب مخرن با ظرفیت ۳۲۰۰ متر مکعب اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: سه حلقه چاه نیز در این طرح حفر و همچنین از سد حاجیلار و مخزن چراغلوی معدن مس سونگون نیز آب برداشت خواهد شد.
ایمانلو افزود: رفع معضل کمبود آب شرب در شهر ورزقان و جوامع روستایی، هدف اجرای این تصفیه خانه است.
وی ادامه داد: این مجتمع تصفیه خانه یکی از تصفیه خانه های مدرن می باشد که ۷۰ درصد جمعیت شهری و روستایی را زیر پوشش قرار می دهد و برای سالیان متمادی آب شهرستان ورزقان و روستاهای اطراف را تامین می کند.
ایمانلو خاطر نشان کرد: فرایند این مجتمع تصفیه خانه به صورت اختلاط، فلوکولاسیون، ته نشینی و فیلتراسیون با ظرفیت ۱۰۰ لیتر بر ثانیه و در ۲ خط جریان ۵۰ لیتر بر ثانیه ای انجام می شود.
وی گفت: اگر مردم شهرستان، آب حاصل را اصولی و براساس استانداردهای مدنظر مصرف کنند تا مدت ها با مشکل کمبود آب شرب مواجه نخواهند شد.
الله وردی دهقانی نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به اقدامات انجام یافته در شهرستان ورزقان خواستار مساعدت های بیشتر برای محرومیت زدایی و توسعه شهرستان شد.
محمدباقرخانی فرماندار شهرستان ورزقان هم در این مراسم از اقدامات شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی به خصوص مدیرعامل شرکت که در راستای بهبود کیفیت و خدمات رسانی به هموطنان می باشد  قدردانی کرد.
این تصفیه خانه در زمینی به مساحت ۱۴ هزار مترمربع ساخته می شود و  ۱۲ ماه پس از کلنگ زنی آماده بهره برداری خواهد شد.
شهرستان ورزقان  با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری تبریز واقع است.
انتهای پیام/

پژوهشیار