مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

برداشت بیش از 7 هزار تن انار از باغات آذربایجان شرقی

1400/07/22 - 11:53 - کد خبر: 52457
انار

نصر: مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از برداشت بیش از ۷۰۰۰ تن محصول انار از باغات استان در سالجاری خبر داد.

به گزارش نصر، محمدباقر بی پروا در حاشیه جشن برداشت انار در روستای ذکیر شهرستان هوراند، در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: سطح زیر کشت باغات انار در استان بیش از ۵۰۵ هکتار است که ۴۷۹ هکتار از این باغات بارور و ۲۶ هکتار نیز غیر بارور است.
وی با بیان این‌که باغات انار در سطح هفت شهرستان استان شامل جلفا، خداآفرین، میانه، هوراند، مرند، کلیبر و شبستر پراکنده است، ادامه داد: ۹۵ درصد باغات انار استان متعلق به دو شهرستان جلفا و خداآفرین بوده و جلفا با دارا بودن ۲۹۵ هکتار حائز رتبه اول و خداآفرین با ۱۸۶ هکتار دارای رتبه دوم در استان است.
وی غالب ارقام باغات انار استان را از نوع رقم گلوشاه، آق شاور، بومی ملس، بومی خاروانا، انار ترش و انار ساوه اعلام کرد و افزود: انارهای تولید شده در استان با توجه به شرایط اقلیمی از مرغوبیت بالا برخوردار بوده و دارای مزیت صادراتی هستند و به صورت تازه خوری مصرف و رب انار نیز تهیه می‌شود.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، بی پروا با بیان این‌که میزان تولید سالانه انار در آذربایجان شرقی بیش از ۷۰۰۰ تن است، ادامه داد: محصولات تولیدی عمدتا به بازارهای داخلی استان  و استان‌های همجوار عرضه می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار